دسته: مدیریت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 32 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18
مقاله سازمانهای یاد گیرنده
چکیده
به دلیل ماهیت عصری که در آن به سر می بریم تفاوت بسیاری میان سازمانهای امروزی و گذشته وجود دارد و در این ارتباط «چارلز هندی» از صاحب نظرات رشته مدیریت می گوید: «مدیران امروز با سازمان هایی سر و کار دارند که شباهتی به سازمانهای گذشته ندارند».یکی از ویژگیهای اساسی سازمانهای جدید، شکل گیری آنها بر مبنای یادگیری است. بنابراین مدیران و کارکنان، همواره در حال یادگیری بوده و مهارتهای جدید کسب میکنند چرا که قدرت هر سازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و کارکنان آن است. هدف این مقاله ایجاد آشنایی با ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده است.
کلمات کلیدی:
سازمانهای یاد گیرنده
مدیریت منابع انسانی
تشکیلات و سازماندهی
مقدمه
سازمانهای یادگیرنده پدیدهای هستند که با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند. علت پدیدار شدن چنین سازمانهایی، شرایط، نظریهها و تغییر و تحول در محیطهای سازمانی قبل از دهه مذکور بوده است به گونهای که تمام سازمان ها تلاش گستردهای را برای بقای خود آغاز کرده بودند و برای آنکه بتوانند خود را در محیط پر تلاطم اطراف خود حفظ کنند، میبایست از قالبهای غیر پویا خارج و به سمت سازمان یاد گیرنده متحول شوند. یعنی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد کنند.سازمانها قبلا در محیطی پایدار به سر می برند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش بینی بودند، به طوری که مدیران میتوانستند در شرایط مطمئن برنامهریزی کنند. اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تکنولوژیک، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به سرعت سازمان را تحت تأثیر قرار میدهند.
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 1
شرط لازم در شکل گیری سازمانهای یاد گیرنده 4
ویژگیهای سازمان های یاد گیرنده 4
قواعد کلی در سازمان های یاد گیرنده 8
راهکارهایی جهت تقویت سازمانهای یادگیرنده 11
ایجاد سازمان یادگیرنده با بهرهگیری از مدیریت منابع انسانی 14
نتیجه گیری 17
قیمت فایل فقط 10,500 تومان برچسب ها :