قیمت: 60000 ریال
موضوع:
پروژه کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده:
در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد. تولید اطلاعات، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.
با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند.
بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه قرار گیرند.
در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است. سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت، رایانه به عنوان ابزار آموزشی، فواید و اهمیت استفاده
از رایانه، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و … مورد بررسی قرارگرفته است.
بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است.
در پایان توصیه ها، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات
سؤال ﺗﺤﻘیق 1
فرﺿیﻪ های ﺗﺤﻘیق 1
روش ﺗﺤﻘیق 1
هدف ﺗﺤﻘیق ٢
ضرورت و اﻫﻤیﺖ ﺗﺤﻘیق ٢
مفاﻫیﻢ کلی 6
فصل دوم: مبانی نظری ﺗﺤﻘیق
نتایﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمک رایﺎﻧﻪ ٨
برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش 1٠
استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی 1٣
مفهوم خلاﻗیﺖ از دیﺪﮔﺎه صاحبنظران 14
رابطه خلاﻗیﺖ، هوش و پیشرفت تحصیلی 1٨
رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی 1٩
خلاقیت در سطح اجتماعی ٢٠
دانش ٢1
فصل سوم: مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه
رایانه ماشین دلهره آور ٢٣
محدودیت های رایانه ٢5
آموزش برنامه ای ٢6
انواع برنامه های آموزش برنامه ای ٢٧
نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای ٢٨
ماشین آموزشی ٢٩
آموزش به کمک رایانه ٣1
مزایای آموزش رایانه ای ٣6
زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش ٣٨
یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی ٣٩
فصل چهارم: داده های آماری
ابزار جمع آوری 5٩
روش جمع آوری اطلاعات 5٩
یافته های تحقیق 5٩
جدول شماره 1 6٠
نمودار شماره 1 61
جدول شماره ٢ 6٢
نمودار شماره ٢ 6٣
جدول شماره ٣ 64
نمودار شماره ٣ 65
جدول شماره 4 66
نمودار شماره 4 6٧
جدول کل 6٨
نمودار کل 6٩
فصل پنجم: وارسی فرضیات و نتیجه گیری
تجزیه و تحلیل یافته ها ٧٠
نتیجه گیری ٧٠
فصل ششم: اراﺋﻪ پیشنهادها و راهکارها
فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت ٧4
اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت ٧٩
راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش … ٨٢
آموزش الکترونیکی برای معلمان ٨٧
دیدگاه آرمانی ٨٩
توصیه ها ٩٠
موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای ٩1
شرایط اجرایی ٩٣
پیوست ها
منابع