تعداد قابل توجهی از تحقیقات مربوط به به تولرانس عیب، بر مبنای ساده سازی این فرضیه می باشد که یک بخش بطور کامل فعالیت داشته، تا زمانی که خطای نهفته ای روی تاثیرگذار باشد، و سپس نقص هایی به وجود آید که آن بخش را از کار بیاندازد. پروژه دیسک نسل سوم دارای تجربه عکسی بوده است. بسیاری از بخش ها مدت ها قبل از اینکه از کار بیافتند به طور عجیبی فعالیت داشته، و معمولا به عهده اپراتور سیستم می باشد که اعلام کند آیا یک بخش از کار افتاده یا خیر. بخش ها معمولا همچنان به فعالیت خود با وجود نقص در مطابقت سرویس ادامه می دهند، تا زمانی که اپراتور فعالیت آن بخش را متوقف کند. شکل 6.20 پیشینه مربوط به 4 درایو را که دچار نقص شده اند، و تعداد ساعاتی را که آن ها بطور غیرعادی قبل از اینکه جایگزین شوند فعالیت داشته اند، نشان می دهد. سیستم های کامپیوتری بر اساس تبلیغات، دارای دسترس پذیری 99.999% بوده اند. بخش فروش شرکت ها خدمات دهنده ها را وادار به اغراق گویی در مورد دسترس پذیری بخش های سخت افزاریشان می کنند؛ بر اساس شکل 6.21، آن ها ادعای دسترس پذیری 99.999% را دارند که به نام 5 و 9 می باشد. حتی بخش فروش شرکت های سیستم عامل سعی می کنند تا این احساس را ایجاد کنند. 5 دقیقه نقص در سال مطمئنا برانگیزنده می باشد، اما با توجه به داده های جمع اوری شده در مورد نقص ها در بررسی ها، تصور آن نیز مشکل می باشد. برای نمونه، شرکت هلوت- پاکارد ادعا می کند که سرور HP-9000 و سیستم عامل HP- UX دارای تضمین کاربردی 99.999% از پیش تعریف شده و از پیش تست شده برای خریداران می باشد. این تضمین شامل عیب های ایجاد شده به دلیل نقص در اپراتور، نقص در برنامه کاربردی یا نقص های محیطی که احتمالا بر مبنای دسته بندی نقص های امروزی می باشد، نیست.