دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 38 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10
علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی
بیان مسأله
در طی سالهای تدریس به وضوح مشاهده کردم که بیشتر دانش آموزان دورهی راهنمایی،علاقهی چندانی به درس دینی ندارند وبه خاطر نمره وترس از اولیای خانه ومدرسه تن به خواندن آن میدهند،در واقع آنها از این درس گریزانند.برای بر طرف کردن این مشکل،ابتدا از نظرات دانش آموزان وهمکاران در رابطه با علت موضوع استفاده کردم. سپس از مجموع نظرات آنها وخودم این گونه استنباط کردم که درس دینی به دلایل ذیل،مورد علاقهی دانش آموزان نیست:
1-ارتباط نامناسب برخی دبیران دینی با دانش آموزان،نادیده گرفتن مشکلات بلوغ نوجوانان وتفاوتهای فردی آنان موجب فاصله بین معلم و دانش آموزان میشود.لذا انگیزهی یادگیری را به مقدار زیادی کاهش میدهد.
2-تألیف نامناسب کتاب دینی
متأسفانه چندین سال است که کتب دینی دورهی راهنمایی تغییری نکرده،از نظر محتوا ،کلی بوده و به بیان جزئیات کمتر پرداخته ،ملموس نبوده وبا مسائل روزمرهی زندگی کمتر ارتباط دارد.
3-تدریس سنتی برخی دبیران،به طوری که تنها از روش سخنرانی (توضیحی محض) استفاده میکنند،بدون اینکه از روشهای دیگر فعال تدریس،همچون پرسش وپاسخ، روش کاوشگری،ایفای نقش،روش بحث گروهی و…استفاده نمیکنند.
4-نداشتن طرح درس مناسب برخی دبیران.
5-تأکید برنمره.
کلمات کلیدی:
ارتباط
انگیزه
یادگیری
روش بحث گروهی
روش ایفای نقش«نمایشی»
یادگیری اکتشافی هدایت شده یا کاوشگری
فهرست
مقدمه 3
بیان مسأله 4
تعریف واژه های کلیدی 4
روشهای گرد آوری اطلاعات 5
اقدام راه حل پیشنهادی 6
ارزیابی نتایج 6
محدودیتها و مشکلات 8
ارائهی پیشنهادها 8
فهرست منابع… 10
قیمت فایل فقط 3,000 تومان برچسب ها :