قیمت: 98000 ریال
موضوع:
پروژه نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده:
این پروژه بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است واین پروژه به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد. سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال 1900 میلادی بر می گردد که در آن زمان از یک طرف به علت مشکلاتی که موتورهای الکتریکی دارا بودند و از طرف دیگر اکتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت. ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و کشمکش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا کند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود که از سال 1990 میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت.
فهرست مطالب
چکیده: 5
بخش اول: 6
نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی 6
مقدمه: 7
فصل اول: خصوصیات خودروی برقی 8
1-3- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها 11
1-3-1- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم 12
2- موتورهای القائی سه فاز 14
سیستم ذخیره انرژی الکتریکی: 17
بلوک دیاگرام سیستم های ذخیره انرژی 17
مصرف برق در هر بار شارژر باتری ها 19
عمر باتریها 19
نوع باتری 20
1-5-1- خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc 22
نتیجه گیری: 23
رابطه بین قطعات: 25
موتور / اکسل 25
شکل 1: ارتباط تجهیزات در خودرو برقی دو منظوره 28
فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز 30
جدول 3: توزیع وزن در خودرو 33
جدول 4: ضریب برای قسمتهای مختلف خودرو 34
سرعت خودرو: V 35
جدول 6 36
2-3- رانندگی در جاده 36
2-3-2- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو 39
2-4- تجهیزات انتقال قدرت 39
2-4-1- سیستمهای انتقال قدرت 40
2-4-2- بررسی دنده ها 44
2-4-4- جعبه دنده اتوماتیک و دستی 44
شکل 2: مقایسه مشخصه های موتور برقی و موتور احتراق داخلی 46
شکل3: تأثیر نسبت دنده بر سرعت و قدرت خودرو 47
2-5-3- محاسبه گشتاور خروجی موتور 51
جدول 7: گشتاور خروجی یک موتور 120 ولت dc برای یک وانت در سرعتها و نسبت دنده های مختلف 52
شکل 4: مقایسه گشتاور مورد نیاز و گشتاور قابل تامین در خودرو برقی 53
فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی 53
شکل 5: نمودار نیروهای مقاوم بر حسب سرعت در خودرو پیکان برقی 61
شکل 6: نمودار نیروهای مقاوم بر حسب سرعت در خودرو پیکان برقی 62
3-3- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت 63
محاسبه تحمل پیچها در برابر فشار 64
شکل 7: ابعاد مختلف فلایویل برای استفاده پیکان برقی 64
شکل 8: فنر کلاچ در خودرو پیکان 65
3-3-4- طرحی شاسی زیر موتور 68
شکل 9: نمودار ممان خمشی شاسی موتور در خودرو پیکان برقی 71
بخش دوم: 72
نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی 72
مقدمه 73
فصل اول: سلولهای خورشیدی: Solar cells 77
2-1 بازدهی سلول: Cell Efficiency 78
1-5-1: نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv) 79
2-5-1- سیلیکون در سلولهای خورشیدی: 81
فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی:
1-2- مقدمه: 85
شاسی و قسمتهای مختلف آن: 87
7-2-2 مونوکوکهای کامپوزیتی: 90
فصل سوم: ناحیه خورشیدی 91
4-2-3 پوششها: 92
1-3-3 فناوریها: 93
شکل 14: ساختمان نیهای بزرگ شده به وسیله دیگر نیهای بریده شده را نشان می دهد. 97
1-5-3 وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی: 97
شکل 15: ترکیب بندی الکتریکی سلولهای خورشیدی 98
شکل 16: نمودار جریان بر حسب ولتاژ 99
فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی 101
شکل 17: بادهای نسبی: (برآیند نیروهای وارد به یک نمونه ماشین خورشیدی) 105
شکل 19: ایرفویل 4418 108
9-4 تحلیل طراحی: 110
11-4 نتایج: 111
12-4 طراحی دوباره براساس: 113
فصل پنجم: سیستم های مکانیکی 116
2-2-5 انواع مکانیزمها: 119
شکل 21: انواع سیستم های انتقال قدرت 120
3-2-5 انواع سیستم های انتقال قدرت: 120
3-5 سیستم تعلیق: 122
3-3-5 رفتارهای دلخواه از تعلیق: 122
- ترمزهای استوانه ای: 125
3-4-5 توضیح: 125
1-5-5 انواع چرخها: 126
شکل 24: قسمت های یک چرخ را نشان می دهد 127
فصل ششم: موتور 129
غزال ایرانی 132
فهرست مراجع و منابع 144