دسته: سایر
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 120 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30
بررسی اثر حضور شرکتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها
چکیده
در این پژوهش به بررسی میزان اثر حضور شرکتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها پرداخته شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، مدیران فروش شرکتها و موسسات تولیدی استان خراسان که حداقل یکبار در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی استان شرکت کرده اند به تعداد 313 می باشد. برای انجام این تحقیق از اطلاعات جمعآوری شده از مدیران فروش 76 شرکت تولیدی توسط پرسشنامه بهره گرفته شده است. روایی پرسشنامه به طریق محتوایی حاصل گردید و برای پایایی ازمحاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده به عمل آمد که نتیجه آن برای پرسشنامه 93/0 بدست آمد. به منظور تحلیل داه ها از آزمون کلموگراف-اسمیرنف، آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون، آزمون t-استیودنت،ضریب همبستگی اسپیرمن وتحلیل واریانس چند طرفه استفاده شده است.
نتایج تحقیق نشان داد که شرکت در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان افزایش فروش شرکت کنندگان را بدنبال داشته و منجر به ایجاد نماد و شهرت برای محصولات آنان شده است. همچنین این حضور موجب افزایش اطلاعات شرکت کنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید شده است، اما نتایج حاصل از تحقیق این فرضیه را که حضوردر نمایشگاه به جذب مشتریان جدید برای شرکت های تولیدی منجر شده است، مورد تایید قرار نداد. به طور کلی می توان چنین نتیجه گرفت که حضور در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان در کسب موفقیت تجاری واحد های تولیدی شرکت کننده موثر بوده است.
واژه های کلیدی :
نماد
ترفیع
پیشبرد فروش
موفقیت تجاری
شرکت های تولیدی
نمایشگاه بین المللی بازرگانی
مقدمه
رسیدن به بازارهای گسترده و موفقیت تجاری مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز، بکارگیری استراتژی های بازاریابی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد. فعالیت های ترفیعی به عنوان یکی از عناصر آمخیته بازاریابی در بر گیرنده تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی است که برای دستیابی به هدف های برنامه فروش مورد استفاده قرار می گیرد(روستا و همکاران،1378، ص324).در این بین، پیشبرد فروش شامل محرک ها و مشوق های کوتاه مدت برای تشویق به خرید یا فروش محصول یا خدمت بوده و شامل طیف گسترده ای از ابزار ترفیعی است که در جهت برانگیختن واکنش های قوی تر و سریع تر بازار طراحی شده است (همان منبع، ص344). شرکت در نمایشگاه های بین المللی جنبه مهمی از پیشبرد فروش در تجارت بین المللی محسوب شده و این فرصت را فراهم می آورد که ضمن به معرض نمایش گذاشتن تولیدات و خدمات، مشتریان بالقوه نیز شناسایی شوند(نیازی، 1382، ص 26).
اصولا یک شرکت باید برای ارتباطات خود برنامه مدون قابل اجرائی داشته باشد که در آن هدف ارتباطات، روش ارتباطات، مجریان سیاست های ارتباطی، طرف های مخاطب ارتباطات و نوع پیام مورد توجه قرار گیرد. نمایشگاه یکی از ابزارهای اصلی اجرای برنامه ها و سیاست های ارتباطی شرکت ها محسوب می شود. نمایشگاه نقش یک رسانه را ایفا می کند که در آن شرکت کننده با در اختیار گرفتن غرفه و با نمایش محصول خود، به عنوان فرستنده وارد عمل شده و بازدیدکننده نیز حکم گیرنده اطلاعات را پیدا می کند. هیچ یک از وسایل ارتباط جمعی همانند نمایشگاه دارای کارکرد چند بعدی نیست. در نمایشگاه می توان علاوه بر جذب مشتریان جدید و بهبود مناسبات با مشتریان فعلی، از تغییرات در ترکیب و رفتار آنها اطلاع حاصل کرد و ضمن تماس مستقیم با خریداران بالقوه، اطلاعات مورد نیاز در زمینه های چون کیفیت کالا، روش یا طریقه کار با آن، خدمات پس از فروش و … را در اختیارآنهاگذاشت.
فهرست مطالب
بررسی اثر حضور شرکتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها 1
چکیده 2
مبانی نظری تحقیق 4
1- اهداف نمایشگاههای بازرگانی 4
1-1)اهداف برگزارکننده 5
2-1 ) اهداف تولید کننده 5
3-1) اهداف بازدید کننده 6
2)جایگاه ارتباطات و تبلیغات در بازاریابی 7
ارتباط نمایشگاه و عناصر آمیخته بازاریابی 3) 7
4) نقش نمایشگاه بازرگانی در موفقیت تجاری 8
3-4) تاثیر نمایشگاه در کسب اطلاعات 10
د-4)تاثیر نمایشگاه درایجاد نماد و شهرت 11
5) عوامل موثر بر حضور موفقیتآمیز در یک نمایشگاه 11
اهداف تحقیق 14
فرضیه های تحقیق 14
یافته های تحقیق 16
الف) آزمون فرضیه ها 16
ب) یافته های فرعی 19
فرضیه 4 21
عوامل موثر بر افزایش اطلاعات شرکت کنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید: 23
عوامل موثر بر ایجاد نماد و شهرت برای شرکت کنندگان: 23
بحث ونتیجه گیری 24
تعریف مفاهیم کلیدی : 26
منابع 28
قیمت فایل فقط 16,000 تومان برچسب ها :