دانلود تحقیق با موضوع بررسی سیر تاریخی اسطوره ربانی در ادیان و تمدن های مختلف، در قالب word و در 371 صفحه، قابل ویرایش. توضیحات: فصل اول، دوم و سوم: بر پایه ضوابط دانشگاهی تعیین شده- شامل کلیات طرح، متدولوژی تحقیق، مطالعات نظری و
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ
تعداد مشاهده: 96 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 371
حجم فایل: 1,623 کیلوبایت
دانلود تحقیق با موضوع بررسی سیر تاریخی اسطوره ربانی در ادیان و تمدن های مختلف،
در قالب word و در 371 صفحه، قابل ویرایش.
توضیحات:
فصل اول، دوم و سوم: بر پایه ضوابط دانشگاهی تعیین شده- شامل کلیات طرح، متدولوژی تحقیق، مطالعات نظری و پیشینه تحقیق می باشد.
فصل چهارم، مشتمل بر 4 گفتار است. گفتار اول به پیشینه و تاریخچه اسطوره قربانی در اعصار باستانی اختصاص دارد که در 7 بخش تنظیم گردیده است. گفتار اول شامل بخش های زیر است: 1- معنای لغت قربانی، 2- زمان انجام آیین قربانی، 3- انواع قربانی، 4- پیشینه تاریخی قربانی، 5- شکل های تعدیل یافته قربانی، 6- اهداف قربانی.
در گفتار دوم به بررسی خاستگاه اسطوره قربانی در اساطیر آفرینش پرداخته می شود.
گفتار سوم پیرامون تجلی اسطوره و آیین قربانی در جوامع برزگری است.
گفتارچهارم به بررسی آیین قربانی در تمدن های مختلف اختصاص دارد. در این گفتار به بررسی این آیین در تمدن های زیر پرداخته شده است.
- تمدن آزتک ها 2- تمدن مایاها 3- تمدن اینکاها 4- تمدن مصر باستان 5- تمدن یونان کهن 6- تمدن روم باستان 7- تمدن چین کهن 8- نمدن هند باستان 9- تمدن اعراب جاهلیت 10- تمدن سومر 11- تمدن آریایی 12- تمدن ایلام بخش های این گفتار را تشکیل می دهند.
در گفتار پنجم قربانی در ادیان مختلف بررسی شده است. 1- دین زرتشت 2- دین مهرپرستی 3- دین یهود 4- دین مسیحیت 5 - دین اسلام بخش های این گفتار هستند.
فصل پنجم پیرامون بررسی ریشه های اسطوره قربانی در عرفان اسلامی است. در این بخش به ذکر تشابهات فنا یا مرگ ارادی با قربانی پرداخته و خاستگاه یکسانی برای این دو مقوله قائل شده است
مهم ترین گفتار این رساله، فصل ششم است. در این گفتار به جستجوی نمونه هایی از تفکر قربانی یا تمایل به مرگ ارادی در مثنوی معنوی مولانا اختصاص دارد و هم چنین مقایسه عناصر مشابه آیین قربانی با مراحل سلوک و عاقبت مرگ ارادی در مثنوی.
فصل پایانی، به نتایج حاصله از این پژوهش و پیشنهادهای پژوهشی اختصاص داده شده است.