دسته: سایر
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 133 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 56
دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی
اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری
*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه
مقدمه
اخلاق کاری عبارت است از مجموعهای از «بایدها» و «نبایدها» کارکنان یک اداره در جهت تحقق کامل شرایط کمی و کیفی کاری که تعهد کرده اند، باید رعایت کنند. اعتقاد و باور عمیق به توسعه، درک واقعی به انجام کارها به صورت گروهی، وجود فرهنگ رشد ملی به جای رشد فردی، توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید، گسترش بازارهای صادراتی توسعه علم مدیریت نوین و پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح که نتیجه آن تولد ابزارهای جدید ارتباطی - اطلاعاتی یا همان انترنت به صورت شبکة جهانی بوده است.
این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای 2000-1980 رخ داده است به گونهای که بازارهای جهانی یکی پس از دیگری توسط کشورهای صاحب دانش و تکنالوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما یکی از دلایل ناپیدا؛ اما محسوس که باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در کشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است که حاکم بر اجرای کارهای مدیریتی و تولید است، یعنی اصول اخلاق حرفهای که همگی در تمام سطوح و حرف باید به آن معتقد باشند و عمل نمایند.
این اصول برمبنای برنامهریزی درست از نظر اخلاق حرفهای و وجدان کار در کشورهای توسعه یافته سالهاست مورد اجرا قرار گرفته و کوتاه مدتی است مورد توجه کشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است، به گونهای که تعهد کاری و حس مسئوولیت را در انجام حرفه های فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی تحقق بخشیده است، اما اصول اخلاق کار حرفهای چیست؟ و ابعاد آن تا به کجاست و چگونه میتوان آن را تحقق بخشید؟ اینها پرسشهایی اند که در ادامة این مباحث می تــــوان پاسخ آنها را جستجو کرد که با هم می خوانیم:
کلمات کلیدی:
اخلاق حرفه ای
اخلاق رسانه ای
حرفه روزنامه نگاری
اصول اخلاقی روزنامه نگار
فهرست مطالب
مقدمه : 2
هدف تحقیقResearch Target: 5
اهمیت تحقیق :Research Importance 6
طرح مسألهFeature Problem: 9
چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research : 10
محدود یت های تحقیق Research Limitation : 10
نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم 12
اخلاق کاری و ابعاد آن: 13
تعهد و تعهد کاری: 14
ژورنالیزم Journalism: 15
ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟ 16
راهکارهای حرفهای شدن ژورنالیست 18
عناصر متشکله تعریف قانونی ژورنالیست 22
ژورنالیست حرفهای از دیدگاه برخی از کشورها 27
هندوستان: 29
بنگلادش: 29
بر طبق ماده 2 قانون بنگلادش - که تعریفهای مختلف مورد نظر در قانون را در بر دارد - ژورنالیست حرفهای چنین تعریف شده است: 30
الجزایر: 30
سوریه: 30
ایران 31
1. کارکنان تحریری حقوقبگیر، که حقوق و مزایای مستمر ماهانه دارند و مشمول تمام مفاد و مزایای این پیمان هستند. 31
2. کارکنان تحریری حقالتحریر بگیر که به ترتیب زیر در باره آنان عمل خواهد شد: 31
الف. افرادی که کار آنها، بهطور غیر مستمر یا سفارشی و یا اتفاقی میباشد، مشمول این پیمان نمیباشند. 31
افغانستان: 32
آیا ژورنالیزم، حرفهی خاص است؟ 32
الف. وظایف فنی ژورنالیستان 33
اصول ۹ گانه ژورنالیزم 36
اساس تحقیق موسسه «پیو» به 36
اخلاق و اصول اخلاقی 40
منابع: 49
قیمت فایل فقط 29,000 تومان برچسب ها :