طرح کارآفرینی آموزشگاه حسـابداری با ظرفیت 1664 دانشآموز در سال خلاصه طرح موضوع طرح: خدمات آموزشی در زمینه حسابداری دستی و رایانهای محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور سرمایه گذاری کل: 91/381 میلیون ریال سهم آورده متقاضی: 91/41 میلیون ریال سهم تسهیلات: 340 میلیون ریال دوره بازگشـت سرمایه: 2
دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
تعداد مشاهده: 262 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 18 کیلوبایت
طرح کارآفرینی آموزشگاه حسـابداری با ظرفیت 1664 دانشآموز در سال
خلاصه طرح
موضوع طرح: خدمات آموزشی در زمینه حسابداری دستی و رایانهای
محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور
سرمایه گذاری کل: 91/381 میلیون ریال
سهم آورده متقاضی: 91/41 میلیون ریال
سهم تسهیلات: 340 میلیون ریال
دوره بازگشـت سرمایه: 21 ماه
مـقـدمه:
انجام هر فعالیت اقتصادی، مستلزم ایجاد سازوکاری برای نگهداری و ثبت گردشهای انواع مالی، اعم از وجوه نقد، اعتبارات، تسهیلات و… است. به این منظور از فن حسابداری در وهله نخست به عنوان ابزاری برای سنجش عملکرد مالی فعالیتهای اقتصادی و در مرحله بعد به عنوان مستندی برای اتخاذ تصمیمات مدیریت عالی در مورد انجام سرمایه گذاریها یا فعالیتهای جدید یاد میشود.
فرایند حسابداری شامل ثبت کلیه رویدادهای مالی، تکمیل صورتهای قانونی از جمله صورتحساب سود و زیان، ترازنامه، ثبت دفاتر قانونی و معین، ارائه گزارشهای مالی در دوره های زمانی مشخص به مدیریت سازمان و… میباشد.
تشخیص و ثبت درست وقایع مالی صورت گرفته در سازمان نیازمند دانش و مهارت کافی در زمینه علوم حسابداری است. کسب این مهارت علاوه بر داشتن اطلاعات نظری در مورد اصول حسابداری، نیازمند کسب تجربه و آموزشهای کاربردی در این زمینه میباشد. آموزشگاه های آزاد حسابداری در این میان میتوانند علاوه بر ارائه آموزشهای نظری و کاربردی در مورد مسائل مختلف حسابداری از حسابداری موسسات بازرگانی و مالی تا سازمانهای صنعتی، اقدام به آموزش حسابداری به وسیله نرم افزارهای رایانه ای که در حال حاضر مورد اقبال روزافزون حسابداران واقع شده است نمایند. همچنین اجرای این طرح میتواند زمینه اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهی در رشتههای حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی و مهندسی کامپیوتر را فراهم آورد. ضمن این که با عنایت به ماهیت امر آموزش میتوان از نیروی کار بانوان متخصص نیز در این زمینه به نحو شایسته استفاده کرد.