قیمت: 50000 ریال
بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی
در مدارس راهنمایی شهر نیشابور
«چکیده»:
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.
جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد:
اکثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت کتبی برگزار شود زیرا این روش اضطراب دانش آموز را کاهش داده و نمره گذاری برای معلم را راحت تر می کند.
آنها معتقدند که ارزشیابی به شیوه ی کیفی و توصیفی بهتر است و برگزاری روش عملی و شفاهی ارزشیابی با مشکلاتی مواجه است. اکثر معلّمان از وضع موجود ارزشیابی راضی هستند که دلایل متفاوتی را برای آن می توان بیان کرد. ارزشیابی به صورت عملی و شفاهی در تشخیص مشکلات یادگیری فراگیران و رفع ابهامات جزئی آنها می تواند بسیار مؤثر باشد.
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
چکیده … 1
فصل اول: بیان مسئله
بیان مسئله … 2
اهداف تحقیق … 3
اهمیت و ضرورت … 4
سوالات پژوهشی … 5
فصل دوم: پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیق … 6
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق … 8
فصل چهارم: یافته های تحقیق
پاسخ به سوالات پژوهشی … 9
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری و بحث … 14
پیشنهادات … 18
یادداشت ها … 19
منابع مورد استفاده … 20
پیوست … 21
فهرست جداول
جدول 1-4 … 9
جدول 2-4 … 10
جدول 3-4 … 11
جدول 4-4 … 11
جدول5-4 … 12
جدول 6-4 … 12