دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

تحقیق جایگاه دیدن و فرآیند بینایی در هنر عکاسی

بخشی از متن: دستگاه‌ بینایی: نور از طریق‌ قرنیه‌ شفاف‌ وارد چشم‌ میشود. مقدار‌ نوری که‌ وارد چشم‌ میشود، تابع‌ قطر مردمک است، سپس‌عدسی، نور را برروی سطح‌ حساس‌ به‌ نام‌ شبکیه‌ متمرکز میسازد عدسی چشم‌ تقریباً همانند عدسی دوربین‌ کارمیکند. قسمتهای اصلی چشم‌ انسان‌ در (تصویر 1-1) مشخص‌..

دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 128 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 90

حجم فایل: 56 کیلوبایت

بخشی از متن:

دستگاه‌ بینایی: نور از طریق‌ قرنیه‌ شفاف‌ وارد چشم‌ میشود. مقدار‌ نوری که‌ وارد چشم‌ میشود، تابع‌ قطر مردمک است، سپس‌عدسی، نور را برروی سطح‌ حساس‌ به‌ نام‌ شبکیه‌ متمرکز میسازد عدسی چشم‌ تقریباً همانند عدسی دوربین‌ کارمیکند. قسمتهای اصلی چشم‌ انسان‌ در (تصویر 1-1) مشخص‌ شده‌ است‌.

انقباض‌ و انبساط‌ مردمک بوسیله‌ دستگاه‌ عصبی خودمختار تنظیم‌ میشود. بخش‌ پاراسمپاتیک تغییرات‌اندازه‌ مردمک را بر حسب‌ تغییرات‌ میزان‌ روشنایی کنترل‌ میکند. (همانند دیافراگم‌ دوربین‌ عکاسی) بخش‌ سمپاتیکنیز اندازه‌ مردمک را کنترل‌ میکند، و در شرایط‌ هیجانی شدید، چه‌ خوشایند یا ناخوشایند، موجب‌ باز شدن‌ مردمکمیشود. حتی تحریکات‌ هیجانی خفیف‌ نیز، اندازه‌ مردمک را به‌ گونه‌ای منظم‌ تغییر میدهد. (تصویر 2-1) شبکه‌ سطحی که‌ درقسمت‌ عقب‌ چشم‌ قرار گرفته، در برابر نور حساس‌ است، و سه‌ لایه‌ اصلی دارد:

الف‌: میله‌ها و مخروط‌ها:

یاخته‌هایی هستند حساس‌ در برابر نور (گیرنده‌های نور) که‌ انرژی نورانی را به‌ علامتهای عصبی تبدیل‌ میکنند.

ب‌: یاخته‌های دوقطبی:

این‌ یاخته‌ها با میله‌ها و مخروط‌ها در ارتباطند.

ج‌: یاخته‌های عقده‌ای:

رشته‌های آنها عصب‌ بینایی را تشیل‌ میدهد. (تصویر 3-1) ‌‌‌عجیب‌ است‌ که‌ میله‌ها و مخروطها لایه‌ پشتی شبکیه‌ را تشکیل‌میدهند. امواج‌ نور نه‌ تنها باید از عدسی و مایعاتی که‌ کره‌ چشم‌ را پر میکنند. که‌ هیچکدام‌ وسایل‌ مناسبی برای انتقال‌نور نیستند -، بگذرند، بلکه‌ باید از شبکه‌ رگهای خون‌ و یاخته‌های عقده‌‌ای نیز که‌ در داخل‌ چشم‌ قرار دارند، عبور کنند تا به‌گیرنده‌های نوری برسند، (جهت‌ پیکان‌ها‌ در (تصویر3-1) نشانگر جهت‌ نور است‌). اگر به‌ یک زمینه‌ همگون، مانند آسمان‌ آبی، خیره‌شوید، میتوانید حرکت‌ خون‌ را در داخل‌ رگهای خونی شبکیه‌ که‌ در جلو میله‌ها و مخروطها قرار دارند، ببینید. دیواره‌رگهای خونی به‌ صورت‌ یک جفت‌ خط‌ باریک در پیرامون‌ مرکز دید چشم‌ به‌ چشم‌ میخورد، و نیز اشیاء پولک مانندیرا میبینید که‌ به‌ نظر میرسد بین‌ این‌ خطوط‌ باریک در حرکت‌ هستند، اینها همان‌ گلبولهای قرمز خون‌ هستند، که‌ دررگها شناورند.

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول: دستگاه بینایی

فصل دوم: ژاک لکان

1-2- لحظه رویت چگونگی دیدن از دیدگاه ژاک لکان

2-2- چشم- روشنایی

فصل سوم: رولان بارت

1-3- رویت در عکاسی از دیدگاه رولان بارت

فصل چهارم: دیدن در عکاسی

1-4- خواستگاه عکاسی

2-4- دیدن و مشاهده عکاس - هنرمند

فصل پنجم: زیبایی شناسی در عکاسی

1-5- گزینش کادر

2-5- نحوه ارائه عکس

3-5- نگاه و معنا

فهرست منابع و مأخذ

  • عکاسی
  • هنر عکاسی
  • جایگاه دیدن در هنر عکاسی
  • فرآیند بینایی در هنر عکاسی
  • جایگاه دیدن در عکاسی
  • فرآیند بینایی عکاس
  • بینش در هنر عکاسی
  • کار تحقیقی هنر
  • تحقیق هنر
  • تحقیق پیرامون هنر عکاسی
  • تحقیق هنر عکاسیتحقیق
  • جایگاه
  • دیدن
  • فرآیند
  • بینایی
  • هنر
  • عکاسی

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.