قیمت: 70000 ریال
موضوع:
دانلود مقاله مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه:
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است. همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد. استونر “stoner” می گوید، فرآیند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است. بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد.
فلیپو “Flippo” مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند. در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی، برنامه ریزی و کنترل است. اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است. موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد. مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است. مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند. صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع، نیروها، امکانات، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد.
فهرست مطالب
1-… تشخیص مفاهیم: 3
1-1- مدیریت، مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها 3
1-2- انواع سبکهای مدیریتی: 6
1-3- آموزش و انواع آن. 9
1-4- سیستم، انواع و کارکردهای آن (نگرش سیستمی در مدیریت آموزشی) 11
1-5- سازمان، انواع و کارکردهای آن (نظریه های سازمان مدیریت) 15
2-.. برنامه ریزی، نظارت بر اجرای برنامه ها: 19
2-1- برنامه ریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامه ها 19
2-2- فرآیند برنامه ریزی آموزشی.. 20
2-3- اصول تدوین اهداف کلی و جزئی دوره آموزشی.. 21
2-4- اصولا تحلیل محتوای دوره آموزشی.. 23
2-5- ویژگیهای اساسی آموزش پودمانی.. 23
3-. ارزشیابی از دوره های آموزشی. 27
3-1- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن. 27
3-2- اصول ارشیابی جامع و فراگیر. 28
3-3- اصول ارزشیابی از اثر بخشی آموزشی.. 30
4-. نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه. 37
4-1- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری.. 37
5-. برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات.. 39
5-1- اصول برقراری روابط انسانی.. 39
5-2- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیل دهنده آن. 40
5-3- عوامل مؤثر ارتباطی و سدها و موانع ارتباط.. 42
5-4- اصول روانشناسی عمومی.. 45
5-5- اصول جامعه شناسی عمومی: 48
6-.. نظارت بر امور مالی آموزشگاه: 51
6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. 51
6-2- مفاهیم و اصطلاحات حسابداری (دارایی ها و بدهی ها) 54
6-3- اصول عمومی حسابداری.. 57
6-4- ثبت معاملات حساب ها (شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری) 59
6-5- انواع گزارشهای حسابداری (تراز آزمایشی، ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت حساب) 65
7-. تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر: 81
7-1- خلاقیت، نوآوری و فنون آنها 81
7-2- شیوه های تفکر خلاق.. 86
7-3- موانع خلاقیت ونوآوری درسازمانها: 90
8-. نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار: 93
8-1- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار. 93
8-2- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار. 104
8-3- عوارض جانبی و اصول کمکهای اولیه. 108
8-4- آتشسوزی و اصول انجام آتش نشانی.. 113
8-5- آسیبهای الکتریکی.. 116
8-6- اقدامات در وضعیتهای اورژانس: 119