دانلود تحقیق در مورد بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاس های نهضت سوادآموزی، در قالب doc و در 49 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: مقدمه، چکیده تحقیق، مقدمه، اهمیت موضوع، مسأله تحقیق، بیان موضوع، هدف تحقیق، فرضیات تحقیق، سؤال تحقیق
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی
تعداد مشاهده: 278 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 49
حجم فایل: 41 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاس های نهضت سوادآموزی،
در قالب doc و در 49 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: مقدمه
چکیده تحقیق
مقدمه
اهمیت موضوع
مسأله تحقیق
بیان موضوع
هدف تحقیق
فرضیات تحقیق
سؤال تحقیق
روش انجام تحقیق
جامعه آماری
روش جمع آوری اطلاعات
تعریف علمی مفاهیم و متغیرهای مورد مطالعه
فصل دوم: بررسی پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق
سابقه پژوهشی موضوع
سابقه پژوهش موضوع
بررسی مسائل سوادآموزی ایران قبل از انقلاب اسلامی
تعلیمات اکابر
آموزش سالمندان
آموزش بزرگسالان
کمیته ملی پیکار جهانی با بی سوادی
فعالیت های کمیته پیکار جهانی با بی سوادی به سه دوره تقسیم شده است.
فصل سوم: روش پژوهش
جامعه نمونه و روش های نمونه گیری
روش های جمع آوری اطلاعات
روش های آماری
فصل چهارم: یافته های پژوهشی:
جدول شماره1- زمان مناسب برای تشکیل کلاس ها و ضرورت تغییر کلاس با تغییرفصل
جدول شماره2- تأثیر ویژگی های آموزش یار بر یادگیری سوادآموزان
جدول شماره3- گرایش نمونه ها به آموختن مواد مختلف
جدول شماره4- تأثیر سواد در ابعاد مختلف زندگی نمونه ها
جدول شماره5- میزان رضایت نمونه ها از عوامل مختلف در سوادآموزی
جدول شماره6: اهمیت تشویق
جدول شماره7- بررسی میزان ذوق و علاقه سوادآموزان
جدول شماره8- دلیل بی سواد ماندن سوادآموزان تا سنین بزرگسال
جدول شماره9- تطبیق اوقات فراغت بزرگسالان با ساعات تشکیل کلاس
جدول شماره0- مقایسه نمرات سوادآموزان با آموزشیاران و مسئولین نهضت سوادآموزی
فصل پنجم: تفسیر و نتیجه گیری
تفسیر و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و مآخذ
چکیده تحقیق:
بی سوادی یکی از مسائل عمده اکثر کشورهای جهان سوم است که ریشه و اساس بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را تشکیل می دهد.
بررسی های اخیر سازمان یونسکو و بسیاری از سازمان هایی که در ارتباط با سوادآموزی یا آموزش بزرگسالان در کشورهای مختلف فعالیت می کنند، نشان می دهد که این مسأله مشکلی همگانی است و محدود به کشورهای جهان سوم نیز نمی شود. این بررسی ها بیانگر این واقعیت تلخ هستند که بی سوادی و کم سوادی گرچه مسئله حاد و لاینحل اکثر کشورهای جهان سوم است ولی مشکل جدید کشورهای پیشرفته صنعتی نیز هست، اما مسأله بی سوادی به دلیل افزایش بی سوادان روز به روز اهمیت بیشتری می یابد.
با توجه به این که کسب مهارت های سواد اولیه پله های نردبان دانش و آگاهی است، بی سواد ماندن درصد بالایی از افراد جامعه وسیله ای برای عدم آگاهی و فقدان تخصص و مهارت های لازم برای ایجاد جامعه ای مستقل، آگاه و تواناست.
با وجود این که سال های متمادی، برنامه های مبارزه با بی سوادی به صور مختلف در اغلب کشورهای جهان سوم رونق داشته ولی به دلیل رشد جمعیت بر تعدد بی سوادان جهان افزوده شده است. بدین وسیله لازم است از افرادی که در تهیه این پروژه من را یاری نموده اند، قدردانی شود. ابتدا از ریاست محترم نهضت سوادآموزی شهرستان نیشابور و راهنمایان تعلیماتی و کادر اداری نهضت قدردانی می شود و و پس از آن از آموزشیارانی که صادقانه پاسخ دادند و سوادآموزان و نوسوادان که همکاری کردند، سپاس گذاری می شود.