دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو-2

مقدمه ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه میدهند. آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج میشوند، میخواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمیخواستند یا نمیخواهند به چنین

دسته بندی: مدیریت » مدیریت صنعتی

تعداد مشاهده: 218 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 133

حجم فایل: 94 کیلوبایت

مقدمه

ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه میدهند.

آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج میشوند، میخواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمیخواستند یا نمیخواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند. (رابینز، 1376)

در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست میزنند زیرا آن را تجارت ریسکداری میپندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و به اموری که هنوز امتحان نشده‌اند، بپردازند.

سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند. دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است که سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند. سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک کند، اطلاعات و آگاهیهای بایسته را به سرعت آماده کند، سریع پاسخ دهد، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری کند. (Degreem, 1982)

روند رو به رشد تکنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف، ضرورت خلاقیت و‌ نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند.

در کشور ما به دلیل برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده‌ایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم.

در مباحث علمی غالباً مفاهیم تحقیق در روش علمی بصورت مراتب بکار برده میشود هر چند بین این دو وجوه مشترک معنایی وجود دارد، ولی تفکیک آنها موجب تمیز اختلاف بین آنها میشود. تحقیق، روندی منظم‌تر و قویتر و وسیع‌تر از روش علمی است، تحقیق با ساختار منظم‌تری از کنکاش توام است، که معمولاً منجر به نوعی ثبت مراحل و گزارش نتایج و دستاوردها میشود. هر چند میتوان روح علمی را بدون تحقیق بکار گرفته ولی تحقیق علمی را نمیتوان بدون روش و جوهر علمی انجام داد.بنابراین تحقیق، عرصه تخصصیتری از روش شناسایی است. (دلاور، 1380)

جان دیوی (J.Dewey) پژوهش را عبارت از فرایند جستجوی منظم‌ برای مشخص کردن یک موقعیت میداند بنابراین پژوهش، فرایندی است که از طریق آن میتوان درباره ناشناخته‌ها به جستجو پرداخت، و نسبت به آن شناخت لازم را کسب کرده در این فرایند از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته را تحت عنوان روش شناسی یاد میشود. (سرمدی، 1380)

کنترل دقیق، شرطی که مانع عوامل نامربوط و مزاحم می شود

نمونه‌گیری صحیح، شرطی که یافته‌های پژوهشی را قابل بسط و تعمیم میسازد.

رعایت شرط اول، امتیاز درونی، و رعایت شرط دوم، اعتبار بیرونی تحقیق را موجب میشود. هر تحقیق خاص، ممکن است دارای هر نوع اعتبار یافاقد یکی از آنها باشد. منظور این نیست که در مواردی که اعتبار درونی یا بیرونی در تحقیق اهمیت دارند، میتوان فقدان دیگری را نادیده گرفت، بلکه منظور این است که مواردی یافت میشود که یکی از دو مساله حاکم نیست. (دلاور، 1380)

فهرست مطالب

مقدمه 1

چکیده 10

فصل اول: 13

کلیات 14

بیان مسئله 18

فرضیه‌ها 26

متدولوژی 28

روش شناسایی تحقیق و کارآموزی 31

فصل دوم: 34

تئوری پردازیی 35

ادبیات موضوع 42

فصل سوم: 108

جامعه 109

جامعه آماری 112

جامعه نمونه 113

پرسشنامه 115

مدل‌های آماری 117

فصل چهارم: 120

تجزیه و تحلیل آماری 121

فصل پنجم: 126

نتیجه‌گیری 127

پیشنهادات 132

منابع تحقیق: 133

  • تحقیق مدیریت
  • مدیریت صنعتی
  • رشته مدیریت
  • دانلود تحقیق مدیریت
  • تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو
  • پارس خودرو
  • ارتقا فناوری
  • نوآوری
  • کارخانه پارس خودرو
  • ارتقا و فناوری کارخانه پارس خودرو
  • تایریخچه پارس خودروتحقیق
  • ارتقاء
  • فناوری
  • نوآوری
  • کارخانه
  • پارس
  • خودرو

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.