دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت، در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل فصل اول: کلیات تحقیق بیان مساله ضرورت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق تعریف نظری متغیرها و…
دسته بندی: علوم انسانی » علوم تربیتی
تعداد مشاهده: 80 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 102
حجم فایل: 274 کیلوبایت
دانلود تحقیق با موضوع تحلیل محتوای کتاب های درسی سال اول دوره راهنمایی بر حسب سازه انگیزه پیشرفت،
در قالب word و در 102 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات تحقیق
بیان مسأله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
تعریف نظری متغیرها و…
فصل دوم: ادبیات و پیشینه مطالعاتی
مفهوم انگیزه پیشرفت
انتخاب محتوا و سازماندهی محتوا
برنامه ریزی
محتوا چیست و….
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
روش تحقیق
ابزارهای جمع آوری اطلاعات
ابزار اندازه گیری و….
فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش
جدول های آماری
فصل پنجم: نتایج پژوهش
بخشی از متن تحقیق:
نظام آموزش و پرورش هر کشور، مجموعه تدابیر سازمان یافته ای است که امکانات بالقوه انسانها را تحقق می بخشد و شرایط مناسبی را در قالب برنامه ها و فرصت های آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهد تا امکان آشنا شدن با برنامه های فرهنگی و تجربه های شان را پیدا کنند و بتواند استعدادهای ذاتی خود را از قوه به فعل دراورند.
آموزش ابتدایی- راهنمایی و متوسطه به عنوان جزیی از آموزش و پرورش به منزله پایه ای برای آن محسوب می شود. زیرا این آموزش در واقع نقطه شروع یک حرکت طولانی و مهم در زندگی فرد است. آن ها پس از چندی که تجربیاتی را در خانواده و جامعه کسب می کنند وارد مدرسه می شوند و اولین تجربه آموزشی رسمی را در مدرسه کسب کنند.
بیان مسأله:
از آن جایی که کتاب درسی در ایران یکی از مهم ترین نقش ها را در آموزش و پرورش کشور ایفا می کند و معلمان تمام فعالیت های خود را بر محور کتاب درسی متمرکز می سازند و در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده در کتاب، جریان یادگیری دانش آموزان را هدایت می کنند، بنا بر تالیف، کتاب درسی بر اساس موازین و اصول برنامه ریزی درسی و مبتنی بر اصول و یافته های علمی باید انجام گیرد و هدایت شود.
ضرورت و اهمیت تحقیق:
هدف تعلیم و تربیت تفهیم مطالب و محتوای برنامه درسی به دانش آموزان است و تفهیم مطالب رابطه مستقیم به میزان فعالیت های یادگیری دانش آموز دارد و فعالیت یادگیری متاثر ازعوامل متعددی از جمله چگونگی ارائه مطالب و محتوای برنامه درسی است.
زیرا شیوه ارائه مطالب و محتوای به شوق ورغبت دانش آموزان اثر دارد و رغبت مستقیماً به میزان فعالیت اثر می گذارد و هم چنین در نظام آموزشی ایران مهم ترین رکن آموزش و پرورش برنامه درسی محدود به کتاب درسی است که به صورت مرکزی تهیه می گردد و در اختیار دانش آموز و مدرسه قرار می گیرد و از آن جا که ارزشیابی از عملکرد تحصیلی دانش آموز و همچنین برنامه کار معلم و مدرسه مبتنی بر آن است، از اهمیت به سزایی برخورداری است. از آن جا که یکی از ابزارهای مهم کتاب درسی می باشد و نقش محوری و مهمی را در جریان آموزش ایفا می کند در تدوین و تفهیم محتوای آن باید دقت و ظرافت خاص مبذول گردد. اهمیت این پژوهش با استناد به این دلایل می باشد…