دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

پایان نامه بررسی انواع سیستم های ترمز

مقدمه

اکثر کسانی که با کار وسایل نقلیه آشنا هستند و یا برای مدتی رانندگی کرده اند بر این اعتقادند که متوقف کردن اتومبیل مهمتر از به حرکت در آوردن آن می باشد. اتومبیلی که روشن نمی شود ممکن است باعث عصبانیت راننده اش گردد ولی هیچ گونه خطری برای راننده، عابرین و حتی خود اتومبیل نخواهد داشت. در حالیکه اگر ترمزهای اتومبیلی درست کار نکند می تواند یک تله مرگ باشد. ترمز مکانیزمی برای کاستن سرعت اتومبیل و یا بازداشتن آن از حرکت کامل است. دراین فرآیندها، انرژی جنبشی ماشین توسط کار سایشی به حرارت تبدیل می شود.

امروزه سیستم ترمز اتومبیل به سه قسمت اصلی تقسیم می شود:

1- دیسک: که به همراه چرخها می چرخد، اولین قسمت کوپل سایشی می باشد. نوع دیسک تأثیر زیادی روی مقدار فرسایش ویژه می گذارد. دیسک معمولاً از جنس چدن خاکستری ساخته می شود. زیرا در مقایسه با چدنهای دیگر دارای هدایت حرارتی بالاتری هستند که این به دلیل ساختار صفحه ای آن می باشد. در سالهای اخیر از مواد دیگری نظیر آلومینیم تقویت شده با sic، کامپوزیت sic/c و کربن زینتر شده نیز استفاده می شود.

2- لنت ترمز: دومین قسمت کوپل سایشی می باشد. در هنگام ترمز، لنت به دیسک توسط پیستون هیدرولیکی فشار وارد می کند. نیروی سایشی بین لنت و دیسک چرخان، انرژی جنبشی وسایل نقلیه را به حرارت تبدیل می کند.

3- سیستم هیدرولیکی: نیروی ترمز را از پدال به پیستون هیدرولیکی انتقال می دهد و پیستون نیز لنت را به دیسک فشار می آورد.

امروزه دو نوع ترمز وجود دارد: ترمزهای دیسکی و ترمزدهای درام.

ترمزهای درام زودتر طراحی شده اند و تا سال 1960 نیز در همه ماشینها از این نوع استفاده می شده است. امروزه این نوع ترمز در اتوبوسها و کامیونها استفاده می شوند. اخیراً ترمزهای دیسکی برای ماشینهای سنگین پیشنهاد شده اند.

مهم ترین اختلاف بین این دو نوع ترمز طراحی لنت و دیسک می باشد. ولی سیستم هیدرولیکی آنها یکسان می باشد. طراحی ترمزها بر جریان حرارت، خواص صدایی و راحتی تعویض تاثیر می گذارد. شکل 1 شماتیکی از سیستم ترمز به همراه درام و دیسک را نشان می دهد.

ترمزهای دیسکی شامل دو لنت هستند که دو طرف دیسک قرار دارند و از دو طرف دیسک را نگه می دارند. در این نوع ترمزها نیروی سایشی بین لنت و دیسک عمود بر نیروی عمود بر صفحه لنت می باشد و بر آن تأثیر نمی گذارد. بنابراین نیروی ترمز با نیروی عمودی رابطه خطی دارد. در نتیجه در ترمزهای دیسکی نیروی پدال بالاتری در مقایسه با ترمزهای درام ایجاد می شود و بهتر ترمز می گیرند. در ترمزهای دیسکی لنت 7 تا 25 درصد سطح دیسک را می پوشاند.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 7.48 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

خرید فایل

مقالات مرتبط

پاورپوینت معرفی سیستم های ترمز در…
عنوان: معرفی سیستم های ترمز در خودروها فرمت فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 25 مقدمه امروزه با پیشرفت زیادی که در الکترونیک و کاربرد تراشه های نیمه هادی به وجود آمده ...
پاورپوینت همه چیز درباره ی ترمز-3452
اطلاعات فایل نویسنده: میلاد مقدسی دسته بندی: پاورپوینت قیمت: 6500 تومانقالب بندی : Power Point تعداد اسلاید : 65 اسلاید رئوس مطالب : سیستمهای ترمز از ابتدا تا به حال مقدمه اجزای ...
گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه…
دانلود گزارش کارآموزی در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر مجلسی، در قالب word و در 45 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، سیستم شاسی و بدنه و ترمز پژو 405، سیستم ...
تحقیق بوستر ترمز - 10441
بوستر ترمز از خلا تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند. در این مقاله به درون این ...
دانلود پاورپوینت ترمز ABS-2139
اطلاعات فایل نویسنده: حسین خیاطی دسته بندی: مکانیک قیمت: 4300 تومانعنوان:دانلود ” ترمز ABS قالب بندی:پاور پوینت تعداد:25 اسلایدر خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمهای ترمزبا قابلیت بالا و قابل اطمینان میباشند ...
بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) - 7654
موضوع: بررسی سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) ( فایل word قابل ویرایش ) ۱۰۷ صفحه فهرست مطالب عنوانفصل اولترمز چیست ؟ترمز های هیدرولیکیترمز دو مداری با پمپ دوبلسیستم ترمز چرخسیستم ترمز ...
برسی سیستم های ترمز ABS (ضد قفل) - 1496
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی عنوان کامل: سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 114 مقدمه در سالهای دهه 1950، مهندسان ...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.