- عنوان انگلیسی مقاله: Protection of geographical indication on the national level
- عنوان فارسی مقاله: حمایت از شاخص های جغرافیایی در سطح ملی
- دسته: اقتصاد
- فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
- تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
- لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
چکیده ترجمه
مارک (علامت تجاری) مشترک یا مارک های تایید شده ابزاری را برای حمایت از شاخص های جغرافیایی ایجاد می کند که مستقل از اقدامات قضایی و قانونی می باشد. مفهوم مارک های مشترک یا مارک های تایید شده از یک کشور به کشور دیگر متفاوت می باشد. با تکیه قوانین ملی قابل اجرا، مارک های مشترک یا مارک های تایید شده، در این میان، نشان دهنده مبداء کالا یا خدمات بوده و ممکن است تا حدودی برای حمایت از شاخص های جغرافیایی مناسب باشد. مارک های مشترک، مارکی می باشد که برای اعضای یک مجموعه جامعه مجاز می باشد. چنین مجموعه ای می تواند بر مبنای تعاون و همکاری سازندگان، تولید کنندگان و تجار باشد. مالک این این مارک های مشترک شرکت هایی می باشند که منحصرا به اعضای خود حق استفاده از آن را می دهند. این شرکت ها می توانند داخلی و یا خارجی باشند. به طور معمول، استفاده از مارک مشترک تحت تاثیر قوانینی می باشد که می بایست به ادارات علائم تجاری و حق اختراع برای ثبت کاربرد آن، ارائه گردد. این پرسش که آیا شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک مشترک قابل ثبت می باشد به طور کلی بستگی به قوانین داخلی دارد. بعضی از قوانین مربوط به مارک های های تحاری، ثبت شاخص های جغرافیایی را به عنوان مارک های مشترک مستثنی می کنند، اگرچه اخیرا، این استثنائات توسط بعضی از کشورها برداشته شده است. زمانی که شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک های مشترک ثبت شد، شرکتی که مالک آن می باشد دارای چنین حقی می باشد تا استفاده از آن را توسط شخصی که عضو این شرکت نمی باشد ممنوع کند. به هر حال در موارد اختلاف با حقوق اعضای ارشد، اعضای این شرکت ها می توانند در استفاده از این مارک های مشترک استثناء باشند. علاوه بر اینثبت شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک های مشترک، به تنهایی نمی تواند از عمومی شدن این موارد جلوگیری کند. علاوه بر این قانون بعضی از کشورها شامل استفاده سفت و سخت از این ملزومات می باشد که منجر به حذف ثبت مارک های مشترک در مواردی که آن به طور مشترک مورد استفاده قرار نمی گیرد می باشد.
اطلاعات فایل
- فرمت: zip
- حجم: 0.54 مگابایت
- شماره ثبت: 411
خرید فایل
مقالات مرتبط
- مجموعه آثار مارک شاگال-4162
- اطلاعات فایل نویسنده: محمد پارسی دسته بندی: هنر قیمت: 10000 توماندر این بخش مجموعه ی 192 اثر نقاشی از مارک شاگال، نقاش معروف اسپانیایی قرن بیستم را برای دانلود قرار داده ایم. ...
- عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک…
- دسته: اقتصاد فرمت فایل: doc حجم فایل: 19 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 دانلود مقاله اصلی قیمت فایل فقط 12,000 تومان برچسب ها : مقاله ترجمه شده با عنوان عوامل موثر بر ...
- ترجمه مقاله عوامل موثر در خرید مارک های…
- عنوان انگلیسی مقاله: Factors Influencing Attitudes and Intention to Purchase Counterfeit Luxury Brands among Indonesian Consumers عنوان فارسی مقاله: عوامل موثر بر نگرش و علاقه به خرید مارک های تجاری لوکس تقلبی ...
- بررسی تغییر طبقه صوری در ترجمه انگلیسی به
- اطلاعات فایل نویسنده: محسن صادقی دسته بندی: مقالات ترجمه شده قیمت: 5000 تومانبررسی تغییر طبقه صوری در ترجمه انگلیسی به فارسی رمان شاهزاده و گدا اثر مارک تواین - متن انگلیسی + ...
- زیگبی (ZigBee) - 1500
- عنوان انگلیسی مقاله: ZigBee: a specification for a suite of high level communication protocols عنوان فارسی مقاله: زیگبی: مشخصه ای برای مجموعه ای از پروتکل های ارتباطی سطح بالا دسته: کامپیوتر و ...
- بازاریابی کسب و کار چند ملیتی: تاثیر…
- عنوان انگلیسی مقاله: The performance of multinational agribusiness, effect of product and geographical diversification عنوان فارسی مقاله: عمکرد مربوط به بازاریابی کسب و کار کشاورزی چند ملیتی: تاثیر تولید و تنوع جغرافیایی ...
- گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب
- قیمت: 60000 ریال موضوع: گزارش کارآموزی طراحی صفحات وب فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تاریخچه وب سال 1989 را می توان مبدأ وب دانست، در ان سال ' تیم برنرزلی ' عضو ...