دانلود تحقیق در مورد نقوش گل فرنگ و گل سرخ ایرانی در فرش ایرانی، در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل نقوش اقتباسی، نقوش تصویری، نقوش محرابی (مهرآبی)، مفهوم رمزی نگاره های (S) مانند، نقش دوستکامی، نقش مایه سه گوش های
دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر
تعداد مشاهده: 285 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 43
حجم فایل: 33 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد نقوش گل فرنگ و گل سرخ ایرانی در فرش ایرانی،
در قالب doc و در 36 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
نقوش اقتباسی
نقوش تصویری
نقوش محرابی (مهرآبی)
مفهوم رمزی نگاره های (S) مانند
نقش دوستکامی
نقش مایه سه گوش های پیوسته
درخت سرو یا درخت زندگی
نقوش اسلیمی و ختایی
بخشی از ابتدای تحقیق:
در مورد چگونگی ورود انواع نقوش گل فرنگ به منسوجات ایران، به ویژه دست بافت های گره دار، تاکنون دو، سه نظر مختلف ارایه شده است که هر یک در جای خود دارای ارزش های مطالعاتی خاص خود است. پرویز تناولی در مورد طرح گل فرنگ می نویسد:
طرح گل فرنگ از طرح های اصیل و قدیم ایران است که نمونه های آن در برخی از آثار گذشته از جمله منسوجات و کاشی های قرن یازدهم هجری به بعد دیده می شود. اما این که این گل ایرانی چگونه نام گل فرنگ گرفته است، نیاز به بررسی و کنکاش بیشتر دارد.
ظاهراً او علاوه بر آن که کلیه گل های به سبک طبیعی (اعم از گل رز یا گل سرخ) را گل فرنگ می نامد، قدمتی در حدود 400 سال برای این گروه از طرح ها در آثار ایرانی قابل گردیده است که با توجه به مطالبی که در پی خواهد آمد، در مورد اخیر تردیدی در آن نیست. می توان نمونه هایی از کاربرد گله ایی شبیه به گل فرنگ های امروز، البته با شیوه های متفاوت، در انواع هنر به ویژه نقاشی دوران صفوی و بعد از آن مشاهده کرد…