دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت

دسته: کارشناسی ارشد

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 7066 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 159

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان

ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت

چکیده:

در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یک‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویکرد مجسمه وار به ویدئو، تکنیک نظارت، رویکرد به پرفورمنس، به چالش کشیدن رسانه، ویدئوی تکنولوژیک در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شک نگاه موشکافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیک و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد که وصول به چنین شرایطی ممکن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است که نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد که در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.

کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویکرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

مقدمه

در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شکل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد که موادی چون رنگ و بوم و قلم مو که جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های کاغذ و پارچه در کلاژهای کوبیست ها- در مواردی به کل کنار گذاشته شود و رویکرد به سوی رسانه‌ها و امکانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد.

اکنون هنرمند خود در مرکزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا که دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین که از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، کانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید که طالب حرکتی نو - چه از لحاظ شکلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).

دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شکل دادند که ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌کنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود که تا آن زمان می‌شناختیم مانند عکاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز ، کلاوس اولدنبرگ ، جیم داین و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون هنر کانسپچوال ( مفهومی) پرفورمنس ( اجرا ) و اینستالیشن (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند.

سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟

_ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویکرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

فهرست مطالب

مقدمه 2

طرح مسأله: 5

سوالهای تحقیق: 6

شیوهی گردآوری اطلاعات 7

شیوهی تحقیق: 8

پیشینهی تحقیق: 8

بخش اول:شکل گیری یک تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10

تاریخچه ی ویدئوآرت 17

زمینه های فکری جنبش 17

زمینه های تکنولوژیکی 23

ویدئو آرت در اروپا 27

-آلمان ، هلند ، استرالیا 28

بریتانیای کبیر 29

فرانسه 32

ویدئوآرت در آمریکای شمالی- کانادا 33

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37

تعامل 44

رویکرد مجسمهگرا 51

تکنیک نظارت 61

روایت 65

نقدی از رسانه 69

یک هنر خود شیفته: هنرمند در مرکز اثر 73

گرایش به تکنولوژی 74

بیل ویولا 88

گری هیل 106

فرانک ژیلت 107

ژان لوک گدار 108

اندی وارهول 111

شیگکو کوبوتا 113

ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119

رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119

خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119

رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121

باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121

مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122

سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123

رزیتا شرف جهان 128

پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت

سیمین کرامتی 132

احمد نادعلیان 138

عباس کیارستمی 144

شرح پروژهی عملی 151

فهرست منابع و مأخذ 153

کتابهای فارسی 153

کتابهای لاتین 153

مقالههای فارسی 153

مقالههای اینترنتی 154

سایتهای اینترنتی 154

فهرست منابع تصاویر 155

قیمت فایل فقط 127,000 تومان برچسب ها :

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن همراه با پاورپوینت
  • ویدیوآرت
  • رویکرد مجسمه وار به ویدئو
  • رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
  • عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟
  • دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی با عنوان ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی به آن
  • ویدیوآرت چیست
  • تاریخچه ویدیوآرت
  • خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر
  • سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
  • انجام پایان نامه ارشد هنر

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.