مقدمه: * تاریخچه ساخت خودرو در ایران تولید خودرو در ایران به سال 1337 (1958 میلادی) بر میگردد که در آن سال ظاهراً با 000/000/200 ریال سرمایه گذاری کارخانه مونتاژ «جیپ» احداث شده است. در آن زمان تمام اجزای این خودرو به صورت کیت (CKD) وارد و فقط عملیات مونتاژ در داخل انجام میشد. سال 1339 شمسی آغ
دسته بندی: مهندسی » مهندسی صنایع
تعداد مشاهده: 233 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 79
حجم فایل: 93 کیلوبایت
مقدمه:
* تاریخچه ساخت خودرو در ایران
تولید خودرو در ایران به سال 1337 (1958 میلادی) بر میگردد که در آن سال ظاهراً با 000/000/200 ریال سرمایه گذاری کارخانه مونتاژ «جیپ» احداث شده است. در آن زمان تمام اجزای این خودرو به صورت کیت (CKD) وارد و فقط عملیات مونتاژ در داخل انجام میشد. سال 1339 شمسی آغازی برای خودروی سواری بود چون شرکت صنعتی «سایکا» در جاده آبعلی ساخته شد و تحت لیسانس شرکت فیات ایتالیا به مونتاژ فیات 1100 پرداخت.
طی سالهای 1345 و 1346 دو واحد خودروساز دیگر اعلام موجودیت کردند و تولید پیکان در شرکت ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) و تولید اتومبیل ژیان در شرکت سایپا شروع شد. در سال 1346 شرکت چیپ (پارس خودرو فعلی) نیز اقدام به مونتاژ سواری آریا و شاهین کرد و بدین ترتیب سال 1346 سه شرکت خودروسازی در ایران وجود داشتند که تنوع نسبتاً زیادی از محصولات را عرضه میکردند.
* فصل اول
* تاریخچه تأسیس شرکت ایران خودرو
شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27- مرداد- 1341 با سرمایه اولیه 000/000/100 (یکصد میلیون) ریال و تعداد یک هزار سهم یک هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه 1342 عملاً فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد.
بر اساس اساسنامه شرکت در تاریخ 18/8/1354 در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید سرمایه شرکت مبلغ دو هزار میلیون ریال برآورد شد که این مبلغ تا سال 1385 به بیش از 000/000/000/500/4 ریال افزایش یافت.
ایران خودرو از اولین شرکت هایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و 49 درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار گردید. این شرکت به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب سهام 16/4/1358 شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، ملی اعلام شد و به موجب مصوبه 28/2/1365 هیئت وزیران، سهام شرکت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت پرسش این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد. شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوز صادره از سازمان گسترش و نوسازی در تاریخ 27/2/1362 به نام شرکت ایران خودرو سهامی عام تغییر یافت.
فهرست مطالب
مقدمه: 1
* تاریخچه ساخت خودرو در ایران 1
* فصل اول 2
* تاریخچه تأسیس شرکت ایران خودرو 2
* سال شمار تولید انواع خودرو های سواری و کار 3
خودروهای تولیدی در ایران خودرو 5
خودروهای باری تولید شده در شرکت ایران خودرو 8
* کارخانه موتور سازی ایران خودرو 11
* کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی 13
* برخی از سالنهای موجود در این شرکت 13
معرفی انواع گروه های خدمات فنی مهندسی 21
خطوط اصلی سالن مونتاژ: 23
فصل دوم 25
پروسه تولید سمند (سمند - زون 1- تریم 4) 25
سمند - زون 2- تریم یک 31
سمند - زون 8 و7 خط نهایی 53
سمند - زون 9 - ساب موتور 60
پروسه فرآیند تولید در سالن مونتاژ 2 69
مدول 1 مونتاژ درب های پژو 405 و پارس، سمند 69
* فصل سوم 75
* نتایج و پیشنهادات 75
برخی از نتایج بدست آمده در این پروژه کارآموزی: 75
برخی از پیشنهادات به نظر رسیده در این پروژه کارآموزی: 75
برخی از نمودارهای فرآیند تولید و ضایعات در سالن مونتاژ
تولید خودروهای سواری از بدو تأسیس تا پایان سال 1385
مشخصات فنی خودروی پژو GLX-405
پیش بینی برنامه کلان تولید و تأمین 1386 محصولات سواری
برنامه کلان تولید 1386 محصولات سواری
پیش بینی توزیع ماهیانه برنامه تولید و تأمین 1386
آمار تولید کلیه محصولات سواری از بدو تأسیس تا پایان سال 1385
نمای کلی از سالن تولید مونتاژ 2
روند نمرات منحنی مغایرتهای آدیت فرآیند در سال مونتاژ2
نمودار مربوط به ضایعات مونتاژ 2
روند هزینه ضایعات در مدیریت مونتاژ در مقایسه با هدف
آخری وضعیت مغایرتهای کنترل فرآیند
منابع و مآخذ: 77