هدف: هدف این مقاله، پژوهش کلی روی «نرم افزارهای حمل و نقل» و بررسی عوامل حیاتی موفقیت نرم افزارهای حمل و نقل الکترونیکی در ترکیه است.
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد: بر اساس بررسی ادبیات در نرم افزار های کاربردی دولت الکترونیکی، این مقاله درک نظری از عوامل حیاتی موفقیت در نرم افزار های کاربردی حمل و نقل الکترونیکی ایجاد می کند.
یافته ها: با توجه به «عوامل حیاتی موفقیت» در حمل و نقل وابسته به خدمات دولت الکترونیکی ترکیه، فرصتهای شناسایی شده شامل افزایش فعالیت های لجستیکی و حمل و نقل، وجود استراتژی سیستم های اطلاعاتی ملی در خصوص نرم افزار های کاربردی، پذیرش استانداردهای بین المللی و اتحادیه اروپا، آگاهی صنعت حمل و نقل از اهمیت فناوری اطلاعات، مقررات جدید برای فناوری اطلاعات، اولویتها در ارائه مشوق های مالی برای پروژه های فناوری اطلاعات مبتنی بر نوآوری، هستند. تهدیدهای شناسایی شده شامل استفاده نامناسب از خدمات حمل و نقل الکترونیکی به دلیل مشکلات امنیتی و حریم خصوصی، نیاز به منابع مالی قابل توجه، ماهیت پراکنده وجوه سازمان ها، تعداد محدود ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در نرم افزار های حمل و نقل، مقدار ناکافی تحقیق و توسعه (R&D) و نیاز به منابع مالی قابل توجه، هستند که به عنوان تهدید برای خدمات دولت در بخش حمل و نقل شناسایی شده¬اند.
محدودیتهای/پیامدهای پژوهش: این مقاله فقط برای کاربردهای الکترونیکی حمل و نقل در ترکیه در نظر گرفته شده است.
مفهوم عملی: نتایج می تواند برای توسعه سیاست هایی برای افزایش پذیرش دولت الکترونیکی استفاده شود.
اصالت / ارزش: روش عوامل حیاتی موفقیت، الزامات مورد نیاز برای توسعه سیاستهای دولت الکترونیکی را نشان می دهد.
نوع مقاله: مقاله مفهومی
کلمات کلیدی
حمل و نقل
سیستم های اطلاعاتی
ترکیه
مقدمه
سیستم های اطلاعاتی، در همه نوع سازمانی سه نقش حیاتی دارند: پشتیبانی از عملیات کسب و کار، پشتیبانی از تصمیم گیریهای مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک. بکارگیری و اجرای فناوری اطلاعات اخیراً تاثیر قابل توجهی در عرصه لجستیک و حمل و نقل داشته است. به همین خاطر؛ عملیات کسب و کار، نحوه مشارکت بالا و پایین دستی در زنجیره تأمین و نحوه رابطه با مشتریان در حال تغییراست. بر این موضوع تاکید شده است که جریان اطلاعات از طریق IT بین همه بخشهای زنجیره تأمین، عملکردها را بهبود خواهد داد (دیزنی و همکاران، 2004). IT به عنوان ابزاری برای افزایش رقابت در لجستیک، ارتقاء یافته است.