دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

دانلود مقالات - سایت 2016

پروژه با رفرنس خارجی، مقاله با مرجع معتبر انگلیسی

ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

دسته: حسابداری

فرمت فایل: ppt

حجم فایل: 5117 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 44

پاورپوینت و ارائه کامل

ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

مقدمه

به‌منظور این‌ که کارت امتیازی متوازن را بهتر بشناسیم لازم است در ابتدا بدانیم که فلسفه‌ی این کارت از کجا آمده است و علت وجودیش چیست؟

در دهه‌ی 1990میلادی، مدل کارت امتیازی متوازن ابتدا به‌عنوان یک روش نوین ارزیابی‌عملکرد و سپس به عنوان ابزاری جهت کمک به تحقق استراتژی، توسط رابرت کاپلان استاد صاحب نام دانشگاه هاروارد و دیوید نورتن مشاور برجسته مدیریت در امریکا مطرح شد و از سوی صاحب‌نظران مدیریت و مدیران سازمان‌ها به شدت مورد استقبال قرارگرفت. آن‌ها در اغلب سازمان‌ها، با یک مشکل عمده بر خورد نمودند:

مدیران این سازمان‌ها، فعالیت‌های‌مدیریتی خود را تنها بر اساس معیارهای مالی و اقتصادی بنانهاده‌‌بودند. ممکن‌است یک‌ سازمان درگذشته به‌نتایج اقتصادی بسیار مطلوبی دست‌یافته‌باشد و در نتیجه‌ی آن، برنامه‌ریزی سال‌های آتی خود را بر پایه‌ی همان نتایج سال‌های قبل خود استوار نموده باشد، این امر بدین معناست‌که تمام ارزیابی‌های سازمان نیز بر پایه‌ی همان ارزیابی دوره‌های زمانی گذشته استوار گردیده‌است! به عبارت دیگر:” ارزیابی انجام‌ شده نسبت به جایگاه گذشته‌ی سازمان صورت گرفته است” (ارزیابی گذشته‌نگر). اما این نوع ارزیابی، قادر به پاسخ‌گویی به‌این سوال نیست : سازمان به کجا خواهد رفت؟

این نوع ارزیابی، به‌مثابه آن‌است‌که شخصی به‌طورمداوم به آینه‌ی وسط اتومبیل بنگرد و فقط به جاده‌ی پشت‌سر توجه نماید، در حالی که ماشین به سمت جلو درحال حرکت‌است.سرعت‌بالا در تجارت‌جاری‌بین‌الملل باعث‌گردیده‌ تا نیاز سازمان‌ها به ارزیابی های جامع و فراگیر، برجسته‌تر از گذشته گردد.

به منظور مهیا‌نمودن سیستم‌مدیریتی‌سازمان در جهت همگام‌شدن با سرعت‌کنونی‌تجارت، و دردسترس قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مدیریت، به‌منظور تصمیم گیری های صحیح‌تر، کارت امتیازی متوازن ایجاد گردید.

بهتر است بدانید که ارزیابی نمودن، تنها یک جنبه از کارت امتیازی متوازن است. کارت امتیازی متوازن یک سیستم است و نه یک سیستم ارزیابی صِرف. کارت امتیازی متوازن، ابزاری است در جهت تنظیم و دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان. به اختصار میتوان گفت‌که کارت امتیازی متوازن یک سیستم مدیریتی است‌که سازمان را در جهت تنظیم مسیر و دست‌یابی به اهداف کلیدی استراتژیک خود حمایت مینماید. خلق‌کنندگان کارت امتیازی متوازن چهار منظر یا وجه اساسی را مطرح نمودند.

کلمات کلیدی:

BSC

ارزیابی متوازن

Balanced Score Card

پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

مدیریت عملکرد (Performance Management)

مدل ارزیابی متوازن/کارت امتیازی متوازن

مدل ارزیابی EFQM

فهرست مطالب

تعاریفی از مدیریت استراتژیک

مایکل پورتر:

استراتژی انجام کارهایی متفاوت ازگذشته و یا انجام همان کارها به شیوه ای متفاوت

فرد دیوید:

مدیریت استراتژیک، هنر وعلم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات همه جانبه به منظور توانمندسازی سازمان در دستیابی به اهداف اساسی موردنظر است.

ارزیابی عملکرد

در روشهای ارزیابی عملکرد سنتی توجه بیشتر به شاخصهای ارزیابی مالی و اتفاقات گذشته است.

معایب ارزیابی با معیارهای متمرکز بر مالی

مدیریت عملکرد (Performance Management)

مدل بلوغ یافته ارزیابی عملکرد کارکنان

پیشینه موضوع

تدوین استراتژی در سطوح بالای سازمان وعدم مشارکت اعضاء در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک می باشد

نتایج بررسی تحقق استراتژی در سازمانها

خلاصه یافته های تحقیق کاپلان و نورتون

در تحقیقات کاپلان و نورتون دلایل عدم اجرای اثربخش استراتژی های تدوین شده به شرح زیربیان شده است.

1-عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک شرکت

2-موانع مدیریتی

3- موانع عملیاتی

4- موانع کارکنان

پیشینه موضوع

تعاریفی از BSC

ارزیابی متوازن روشی است که در آن استراتژی سازمان به یک سری شاخصهای عملکرد قابل اندازه گیری ترجمه شده(پیوند خورده) و ازطریق اجرای آن، سیستمی برای سنجش تحقق استراتژی و مدیریت استراتژیک ایجاد می شود.

مدل ارزیابی متوازن/کارت امتیازی متوازن:

تکنیکی جهت تبدیل استراتژی به عمل می باشد

از ابزارهای مهم مدیریت استراتژیک (جهت کنترل مدیریت)

تکنیکی جهت عملیاتی ساختن آرمان، ماموریت، استراتژی‌های سازمان‌

ارتباط معنی داری بین داراییهای نامشهود (برند، شهرت، لوگو و…) با اهداف و استراتژیها برقرار می نماید.

منظرهای ارزیابی متوازن

جهت دستیابی به استراتژی های سازمانی (کسب نتایج کسب و کاری):

اهداف استراتژیک سازمان به خوبی دیده شود (به دنبال چه هدف یا اهداف استراتژیک هستیم) Objectives…

بررسی شود شاخص های مناسب برای ارزیابی تحقق این اهداف کدامند. Measure…

تعیین میزان کمیت موردنظر برای هریک از شاخص ها در دوره های ارزیابی Target

برای دستیابی به اهداف استراتژیک در سازمان، پیوسته باید پرسشهای اساسی زیر را مطرح کرد:

ذینفعان سازمان چه کسانی هستند؟

مشتریان سازمان چه کسانی هستند؟

- ارزیابی استراتژیک از کدام منظرها باید انجام شود؟

اهداف استراتژیک در هر منظر چیست؟

برای هر هدف استراتژیک چه شاخصهایی انتخاب می شود؟

هدف کمّی برای هر معیار ارزیابی چیست؟

بـــــرای تحقق این اهداف کمّی، چه برنامه هایی دارید و چه کسی مسئول اجرای آنهاست؟

مزایای روش ارزیابی متوازن

نمونه هایی از کارتهای متوازن

مدل ارزیابی EFQM

منابع

ارائه یک تجربه

پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ

قیمت فایل فقط 17,500 تومان برچسب ها :

  • پاورپوینت وارائه کامل رشته حسابداری با عنوان ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ
  • BSC
  • ارزیابی متوازن
  • Balanced Score Card
  • یاده سازی BSC درگروه گلرنگ
  • مدیریت عملکرد (Performance Management)
  • مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن
  • مدل ارزیابی EFQM
  • دانلود پاورپوینت وارائه کامل رشته حسابداری با عنوان ارزیابی متوازن ( Balanced Score Card ) و پیاده سازی BSC درگروه گلرنگ
  • سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
  • همکاری در فروش فایل

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.