دسته: سایر
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 255 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمههای بازرگانی استان یزد
چکیده:
برندسازی درونسازمانی با هدف دستیابی به ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان، راهبرد نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان مطابق تعهدهای برند عمل میکنند. از آنجایی که در سازمانهای خدماتی، کارمندان توانایی تأثیرگذاری بر ادراکات و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستند و در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا میکنند، تقویت ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان میتواند برای سازمان یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان و همچنین شناسایی مؤلفههای کلیدی تأثیرگذار بر آن در شرکتهای بیمه است.
این پژوهش، پژوهشی کاربردی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین کارمندان 4 شرکت بیمهگر در استان یزد گردآوری شد. برای آزمون فرضیههای پژوهشی از مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه روش کمترین مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهند بازخورد از کارمندان، ارتباطات درونی برند و میزان برندگرایی سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. از دیگر یافتههای این پژوهش میتوان به ارائه مدلی معتبر برای سنجش ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان اشاره کرد.
کلیدواژهها:
کارمندان
ارزش ویژه برند
بیمههای بازرگانی
کمترین مربعات جزئی
برندسازی درون سازمانی
1- مقدمه
امروزه، بسیاری از سازمانها به این باور رسیدهاند که یکی از با ارزشترین داراییهایشان، برند محصولات و خدمات آنها است. پژوهشگران زیادی نیز به این موضوع اشاره کردهاند که ایجاد برندی قدرتمند یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به مزیت رقابتی و بقاء بلندمدت در بازار است (سانتوس و همکاران، 2013). یک برند قدرتمند هم برای مشتری و هم برای سازمان ارزش ایجاد میکند. از یک طرف برندها ابزار مختصر و مفیدی برای سادهسازی فرآیند انتخاب و خرید محصول یا خدمت در اختیار مشتری قرار میدهند و فرآیند پردازش دادهها و اطلاعات را برای آنها سادهتر و سریعتر میسازند و از این طریق برای مشتریان ارزش ایجاد میکند.
از طرف دیگر فرآیندهای تولید و طراحی محصول ممکن است به سادگی قابل کپیبرداری باشند، اما تصویر و نقش پابرجایی که در ذهن افراد و سازمانها بر پایهی چندین سال فعالیت بازاریابی و تجربهی برند به جای مانده است، به سادگی قابل جایگزین شدن و کپی برداری نیست (کلر، 2008). در نتیجه شرکتها میتوانند بر پایهی یک برند قدرتمند قیمت بالاتری برای محصولاتشان تعیین کنند، اهرم تجاری بهتری ایجاد کنند، حاشیه فروش و سود خود را افزایش دهند و آسیبپذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهند (آکر و جواچیمستالر ، 2000).
بخش خدمات در سالهای اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، به گونهای که بیشترین سهم از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته، مربوط به بخش خدمات است. در ایران، سهم کنونی بخش خدمات از اقتصاد 48 درصد است و بالغ بر 10 میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند (قرهچه و دابوئیان، 1390). پژوهشگران معتقدند به دلیل برخی ویژگیهای ذاتی خدمات، مانند ناملموس بودن، تغییرپذیری، تفکیک ناپذیری و فناپذیری، مفهوم برندسازی در بازاریابی خدمات بسیار مهمتر از کالاهای فیزیکی است زیرا ماهیت مجازی خدمات را تغییر داده و به صورت ماهیت حقیقیتر و محسوستری مطرح میسازد. یک برند قدرتمند، اعتماد و قدرت مشتریان را در تجسم و درک بهتر ویژگیهای خدمات ناملموس افزایش میدهد (دعائی، کاظمی و حسینی رباط، 1390). بری (2000) معتقد است یک برند خدماتی قدرتمند، اعتماد مشتری به خرید غیر عینی را افزایش داده، او را قادر میسازد خدمات ناملموس را تصور و درک کند و از این طریق ریسک مالی و اجتماعی درک شده از سوی مشتری را کاهش میدهد و بر همین اساس از برندسازی به عنوان پایه و اساس بازاریابی خدمات در قرن بیست و یکم یاد میکند.
فهرست مطالب
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمههای بازرگانی استان یزد 2
چکیده: 3
کلیدواژهها: 3
1- مقدمه 4
2- مبانی نظری پژوهش 5
2-1- مفهوم برندسازی در خدمات 5
شکل 1 - مثلث برندسازی خدمات (منبع: نگارندگان) 6
2-2- ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان 6
3- مرور پیشینه تجربی پژوهش 7
جدول 1- خلاصهای از نتایج پژوهشهای پیشین 9
4- مدل مفهومی و فرضیههای پژوهش 9
شکل 2 - مدل مفهومی پژوهش 10
5- روششناسی پژوهش 10
5-1- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونهگیری 11
5-2- ابزار و روش گردآوری دادهها 11
جدول 2 - مشخصات پرسشنامه پژوهش 11
5-3- روش تجزیه و تحلیل دادهها 12
5- یافتههای پژوهش 12
5-1- توصیف پاسخگویان 12
جدول 3 - اطلاعات آماری پاسخگویان 12
5-2- آزمون مدل مفهومی و فرضیههای پژوهش 13
شکل 3 - آزمون مدل مفهومی پژوهش 13
جدول 4 - شاخصهای برازش مدل اندازهگیری و ساختاری 14
جدول 5 - بررسی ارتباط پیشبین (قدرت پیشبینی) مدل پژوهش 14
6- بحث و نتیجهگیری 15
منابع 16
قیمت فایل فقط 12,000 تومان برچسب ها :