دانلود گزارش کارآموزی در آموزشگاه طراحی لباس گلشن صبا، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن گزارش کارآموزی: آموزشگاه گلشن صبا به سرپرستی خانم رضیه نشان، در سال 1382 تأسیس گردید. در این آموزشگاه تدریس الگو به روش های
دسته بندی: کارآموزی » هنری
تعداد مشاهده: 166 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 90 کیلوبایت
دانلود گزارش کارآموزی در آموزشگاه طراحی لباس گلشن صبا،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن گزارش کارآموزی:
آموزشگاه گلشن صبا به سرپرستی خانم رضیه نشان، در سال 1382 تأسیس گردید. در این آموزشگاه تدریس الگو به روش های گلاوین، متریک و مولر می باشد و همچنین به آموزش دوخت انواع لباسها از قبیل: انواع یقه ها، آستین ها، شلوار، کت و… می پردازد که در هر دوره تعدادی کارآموز در مقاطع نازک دوزی، ضخیم دوزی، لباس عروس، لباس شب می پذیرد و در پایان از این کارآموزان امتحان عملی و تئوری گرفته می شود و مدرک دیپلم از سازمان فنی و حرفه ای به این کارآموزان داده می شود.
ساعاتی که کارآموزان در این آموزشگاه هستند، بستگی به دوره ای که می گذرانند دارد. مثلاً: نازک دوزی 460 ساعت و لباس عروس و شب 270 ساعت می باشد.
آموزشگاه گلناز نیز به سرپرستی خانم فاطمه عباسی، در سال 1376 تأسیس گردید. در این آموزشگاه متدهای متریک و گرلاوین و نیز آموزش دوخت انواع لباس شب، عروس، کت و دامن و… تدریس می شود. فضای کارآموزی حدوداً 90 متر است. 6 الی 7 عدد چرخ خیاطی برای کارآموزان وجود دارد امکانات نسبتاً مناسبی دارد اما به علت قرارگرفتن در زیرزمین از نور و روشنایی چندان مناسب برای فضای کار و دوخت نیست.
فصل دوم:
ارزیابی بخش های مربتط با رشته علمی کارآموز:
مقایسه واحد کارآموزی با دانشگاه:
در محیط آموزشی دانشگاه، با توجه به فشرده بودن زمان در طول ترم برای فراگیری دوره های مختلف دوخت و الگو تقریباً کلی و پایه ای تدریس می شود. لذا در جهت جبران این قضیه آموزشگاه می تواند مکملی برای آموزش های داده شده در دانشگاه باشد. دانشگاه در مقایسه با آموزشگاه از امکانات نسبتاً برتری برخوردار است. همچون طرح های صنعتی که هر کدام کارهای مختلفی راانجام می دهند. وسایل الگوکشی، میز الگو، میز برش و محیطی کاملاً مجزا از بخشهای آموزشی دیگر که به دانشجو این امکان را می دهد تا با آرامش و حوصلهی بیشتر به فراگیری دروس بپردازد.
روش کار اساتید در دانشگاهها به صورت آکادمیک و هدفمند می باشد و در راستای گرایش تحصیلی ترم، قدم برداشته می شود. در حالیکه این موضوع در آموزشگاه کمتر به چشم می خورد. این مطلب قابل ذکر است که شدت علاقه و فعالیت کارآموز نیز برای فراگیری سریعتر و پیشرفت وی در طول دوره های آموزش خیاطی بسیار حائز اهمیت است. البته اگر امکانات بخشهای آموزشی کمی بیشتر شود به عنوان مثال به چرخهای بیشتر و بهتری مجهز شوند و یا میزهای برش برای دوخت، با میز الگو جدا از هم قرار گیرند فضایی که برای محل کار استفاده می شود شرایط نوردهی مناسبی داشته باشد و یا تعداد کارآموزان از حد نصاب مناسبی برخوردار باشد. همه این موارد نیز در روند یادگیری کارآموز مؤثر خواهد بود…