دسته: سایر
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 83 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 58
دانلود پایان نامه رشته مدیریت رسانه
قالب های ساخت آگهی،ارزیابی آنها و تولید آگهی تلویزیونی و انیمیشنی
*قابل استفاده برای رشته های مدیریت بازرگانی،مدیریت بازاریابی،گرافیک و هنر
چکیده:
گام اول تخمین زمینههای تولید یا برآورد مخارج آن است. نسخههایی از فیلمنامه و فیلمنامة مصور آماده و به تهیهکنندگان داده میشود؛ آنان براساس سابقة کار، سبک، تخصص و مهارتهای کارشناسان انتخاب میشوند. بههمراه فیلمنامه و فیلمنامة مصور، یادداشتهای مربوط به تولید نیز، برای تهیهکنندگان فرستاده میشود. در این یادداشتها، نکاتی دربارة نحوة تولید وجود دارد که در آن، نویسنده یا طراح صحنه که خالق آگهی تلویزیونی است، بهتوضیح هدف کار، سبک یا حال و هوای آن میپردازد و نیز، نحوة انتخاب هنرپیشهها، وسایل صحنه، تزیینات و فنون مورد نیاز را مشخص میکند. در این ضمن، استودیو هم از تاریخ تحویل کار و دیگر بخشهایی که لازم است فراهم شوند، آگاه میشود. استودیوها به ارزیابی آگهی تلویزیونی پیشنهاد شده میپردازند و ضمن برآورد هزینة تولید آن، میزان سود استودیو را هم مشخص میکنند.
براساس نرخهای ارائه شده، آژانس نیز، نظرها و توصیههای خود را عنوان میکند. کارمزد آژانس و هزینههای دیگر به آن اضافه میشود و این مبلغ، برای کسب موافقت مشتری، به وی داده میشود.نمایندگان آژانس که معمولاً عبارتند از نویسنده یا طراح صحنه به علاوة نمایندة تهیهکننده یا کارکنان استودیو (تهیهکننده و کارگردان) با یکدیگر ملاقات میکنند تا دربارة تولیدی که بزودی صورت میگیرد، بحث و برنامهریزی کنند. این عمل، پیشاپیش، از بسیاری از مشکلات پرخرج یا تأخیرات احتمالی در طول فیلمرداری جلوگیری میکند.
در این پایان نامه در فصل اول به بررسی مراحل تولید، قالب های ساخت آگهی و ارزیابی آن از جهات گوناگون پرداخته شده است. و فصل دوم به تبلیغات انیمیشنی اختصاص دارد،تا تاثیر هر یک از عوامل و اجزا گفته شده در مورد آگهی انیمیشنی، و نیز در بررسی زیبایی شناختی آن مشخص شود.
کلمات کلیدی:
آگهی انیمیشنی
تولید آگهی تلویزیونی
قالب های ساخت آگهی
بررسی زییایی شناختی آگهی
مقدمه:
از دید تماشاگران نخستین، پیکرههای متحرک، گونة دیگری از افسونهای نوین سینما بهشمار میرفت. در فرانسه، امیل کول در سال 1908 آدمکهایی را به شکل چوب کبریتهای کوچک سفیدی پدید آورد که در برابر زمینه سیاهی بازی میکردند. سال بعد وینزور مککی آمریکایی، گرتی، دایناسور تربیت شده را ساخت و تماشاگران را با فیلمهای کوتاه انیمیشن، بهعنوان بخشی از برنامة نمایشی معمول آشنا ساخت. سالهای 1913 تا 1917 شاهد پیدایش یک رشته فیلمهای انیمیشن آمریکایی بود. کنلل هیزالیا ساختة جان آر. بری ، گربة دیوانه ساختة بن هریسون و مانی گولد ، فلیکس گربه ساختة پت سولیوان ؛ و سرانجام کوکوی دلقک ساختة مکس فلیشر .(تصویر از سال 1908 تا 1917 یعنی طی یک دهه، فیلمهای انیمیشن از نمایشهایی که تماشاگر را از شیوة کار برجستهاش به شگفتی میانداخت، بهجایی رسید که تماشاگران، با شادی و غوغا پذیرای نمایشهای خندهآور آن شدند. اندک اندک فیلمهای کارتون به همان اندازه فیلمهای سرگرمکننده به موفقیت رسیدند و عاقبت جانورانش نیز به اندازه هنرپیشگان زنده نامآور شدند.
اما فیلم انیمیشن تا هنگام پیدایش حاشیة صوتی به جایگاه راستین خویش دست نیافت. والت دیزنی که فیلم هود کوچولوی قرمز مهاجم را پس از برپا کردن استودیوی خود در سال 1923 ساخت، این آیندهبینی را داشت که ارائه نخستین فیلمهای کوتاه میکی ماوس را تا سال 1928 به تعویق اندازد تا صدای همزمان از راه برسد . در سالهای 1928-1938 گسترش شگفتانگیزی در فیلمهای کارتونی بلند روی داده این دهه پربارترین دوره پیشرفت و پیروزی رشته فیلمهای میکی ماوس، دانلد داک و مجموعة سمفونی احمقانه بود که با ساختن و پخش فیلم بلند و تجاری سفید برفی و هفت کوتوله به پایان رسید. رنگ، موسیقی و جلوههای صوتی دست به دست هم، فیلم کارتون را به پایهای از بالندگی رساندند که شانه به شانه فیلمهای بلند سرگرمکننده میسایید.
از آغاز سال 1943 و ساختن فیلم پرآوازة شادی زندگی ، کم کم سبک ساختن انیمیشن دچار تغییر و تحولات شد؛ در سال 1933 اسکار فیشینگر ساخت نخستین الگوهای انتزاعی خود را آغاز کرد. که برداشتی از نوای موسیقی بود، و پس از او لن لی سلسله فیلمهای رنگی تجربی و انتزاعی خود را ساخت این فیلمها نخستین نمونههایی بودند که نورمن مک لارن از رویشان فیلمهایی برای سازمان ملی فیلم کانادا ساخت.در سالهای 1930-1934، شیوههای نوینی برای ساخت انیمیشن ابداع شد که از جملة آنها میتوان به تلاشهای برتولد بارتوش در استفاده از پیکرههای چوبی، و الکس الکسیف و کلر پارکر با ابداع شیوة تخته سنجاق اشاره کرد. این فیلمهای پیشگام به شیوههای گوناگون کمک کردند تا پایگاه فیلم انیمیشن با شیوههای پیشرفتهتر گرافیکی، بهتر درک شود.
فهرست مطالب
فصل اول- تولید آگهی تلویزیونی
- از فیلمنامة مصور تا نسخة اولیة نمایش: نظری اجمالی
- مرحلة مناقصه
- ضوابط
- آنچه به استودیوها فرستاده میشود
- اتحادیهها
-فنون تولید
- فیلم زنده
-انیمیشن
فصل دوم-آگهی تبلیغاتی انیمیشنی
-تاریخچه ای از انیمیشن و آگهی انیمیشنی
-انیمیشن و تلویزیون
-چرا مردم به آگهی انیمیشنی گرایش دارند؟
-برخی قالب های ساخت آگهی انیمیشنی
-تفسیری
-گرافیکی
-تکنیک های ساخت انیمیشن و آگهی انیمیشنی
-تکنیک های دو بعدی
…تکنیکCel Animation
… تکنیک Paper Animation
… تکنیک Cut Out
…تکنیک متحرکسازی تصاویر ثابت یا Photo Animation
-تکنیک های سه بعدی
…تکنیک Stop motion
…تکنیک سه بعدی کامپیوتری
- شیوه های ترکیبی
-برخی جلوه های بصری در ساخت آگهی انیمیشن
…توهّمات بصری
…تدوین
- متحرکسازی، اصول زیبایی شناختی
-صدا
-افکت های صوتی
-موسیقی
-ارزش های رنگی و سیاه و سفید
-نقش طراح و هنرمند نقاش پسزمینه ها
- نیازهای سازمانهای تبلیغاتی
-برخی دلایل گرایش سفارش دهندگان سازندگان آگهی ها به استفاده از انیمیشن
-اغراق
-فانتزی
-نمادپردازی
-طنز
-انیمیشن آموزشی و اطلاع رسان
-شخصیت های کارتونی
-فیلمنامه نویسی برای تبلیغات انیمیشنی
قیمت فایل فقط 35,000 تومان برچسب ها :