دانلود تحقیق در مورد بهداشت روانی و شغلی در محیط کار، در قالب doc و در 84 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، بهداشت روانی چیست؟، چرا به برنامه های بهداشت روانی و شغلی نیازمندیم؟، ما با چه محدودیت هایی روبرو هستیم؟، مدیریت خستگی و استرس
دسته بندی: مدیریت » مدیریت ایمنی و بهداشت
تعداد مشاهده: 463 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 84
حجم فایل: 46 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد بهداشت روانی و شغلی در محیط کار،
در قالب word و در 84 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
بهداشت روانی چیست؟
چرا به برنامه های بهداشت روانی و شغلی نیازمندیم؟
ما با چه محدودیت هایی روبرو هستیم؟
مدیریت خستگی و استرس در محیط کار
مراتب خستگی
استرس
حقایقی در مورد استرس
راه های غلبه بر مشکلات
چه چیزی استرس مضر را ایجاد می کند؟ (استرس بد)
نشانه های استرس
بیماری بر استرس اثر دارد
پیشگیری از استرس
مسئولیت مدیریت استرس
سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
سازماندهی
برنامه ریزی و اجرا
مدیریت تغییر
قراردادهای پیمانکاری
ارزیابی
بهبود و ارتقاء سیستم
تجزیه و تحلیل مخاطرات شغلی
سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
دستورالعمل های تطبیق یافته محلی
سیاست و خط مشی مدیریتی
منابع
بخشی از مقدمه تحقیق:
ما در یک دوران ویژه به سر می بریم. در این دوران تغییراتی در شرایط کاری افراد رخ داده و می دهد که باعث می شود برخلاف گذشته، بیشتر انسان ها بیش از آن که به سازمان های بزرگ وابسته باشند، به کار مستقل یا پیمانکاری روی بیاورند. آن ها دیگر تمام وقت خود را در یک سازمان سپری نخواهندکرد، بلکه به فعالیت های پاره وقت خواهند پرداخت. فقط کمتر از نیمی از نیروی کار در سازمان های مختلف، مشاغل تمام وقت مناسب، به دست می آورند و باقی افراد کارکنان مستقلی هستند که تعدادشان سال به سال بیشتر می شود. بیشتر این افراد به این دلیل کارگر پاره وقت یا موقت هستند که یا خود می خواهند و یا جز این چاره دیگری ندارند.
اصولا ویژگی سازمان های امروزی این است که آن ها بر هسته ای از مدیران و کارگران ضروری استوارند که پیمانکاران خارج از سازمان و مستخدمان پاره وقت، آن ها را یاری می دهند. البته این روش، شیوه جدیدی برای ساماندهی امور نیست، چرا که مقاطعه کاران بزرگ و کوچک طی نسل های متمادی این کار را کرده اند. آن چه تازگی دارد رشد این شیوه از سازماندهی در حرفه های بزرگ و نهادهای بخش دولتی است که به دلیل ارزان تر بودن، درمیان آن ها گسترش یافته است. این سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که گرچه راحت تر است که کارکنان خود را به صورت تمام وقت دراختیار داشته باشند، اما دراختیار داشتن تمام نیروی کار، نوعی اسراف در سازماندهی منابع انسانی ضروری است. لذا نگاه داشتن آن ها در خارج از سازمان، به صورت کارکن مستقل یا در استخدام مقاطعه کاران متخصص و خرید خدمات آن ها به هنگام نیاز ارزانتر تمام می شود…