دسته: مدیریت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 91 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 148
پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان
مقدمه:
امروزه نیاز به شناخت و درک متقابل مدیریت فرایند و عناصر و اجزای سازمان ها و ادارات به منظور تسریع در دستیابی به مقاصد و اهداف، سازمانی به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. برای تشخیص این نیاز و ترسیم آن نیز روابط عمومی نقش بسیاری مؤثری ایفا می نماید.روابط عمومی به عنوان مرکز گردآوری و مبادله اطلاعات و برقراری ارتباطات دوسویه در سازمان ها زمانی موفق خواهد بود که وظایف و مسئولیت-های آن از سوی مدیران سازمان ها شناخته شود.
اگر روابط عمومی ها، تاکنون نتوانسته اند برنامه های مدون و دقیقی در رابطه با وظایف و مسئولیت های اصلی خویش ارایه کنند و یا با از دست دادن مفهوم اصلی خود با انحرافی عمیق روبرو شوند و به دلیل آن بوده است که در بسیاری از موارد به عنوان عنصر قوی در طرح و تدوین و ارزیابی برنامه ها در جهت پیشبرد اهداف سازمانی شناخته نشده و از جایگاه ویژه برخوردار نبوده اند.عدم توجه و شناخت کافی مدیران نسبت به روابط عمومی و عدم به کارگیری نیروهای متخصص را می توان از مهم ترین عوامل عقب ماندگی آن بر شمرد. در این برنامه سعی می شود با اشاره به نقش و وظایف بخش های گوناگون روابط عمومی اهداف خاص در سازمان تشریح شود.روابط عمومی ها نیز به عنوان بخشی از مدیریت فرایند سازمان به امید آن است که بتوانند مشارکت کسانی که با سازمان سر کار دارند را جلب نمایند و از آنان در جهت تقویت برنامه ها و توفیق در اجرای آنها استفاده کنند.
کلمات کلیدی:
روابط عمومی
مدیریت فرایند سازمان
تاریخچه روابط عمومی ایران
برنامه ریزی در روابط عمومی
روابط عمومی در ایران
روابط عمومی برای نخستین بار توسط شادروان پرفسور حمید نطقی در شرکت نفت ایران پدید آمده است. در میان موسسات و سازمانهای بخش خصوصی و دولتی ایر ان، شرکت ملی نفت ایران نخستین اداره ای بود که دفتر روابط عمومی تاسیس کرد. در شرکت نفت ایران و انگلیس سابق تا سال 1332 یک دفتر اطلاعات و مطبوعات وجود داشت که پس از ملی شدن صنعت نفت، همان دفتر به روابط عمومی تبدیل شد. شاید بتوان گفت که ضرورت وجود روابط عمومی در شرکت نفت به دلیل ارتباط با دیگر شرکتهای مشابه در جهان و داشتن مشتریان خارجی بسیار زودتر از سایر نهادها احساس شده است. دیگر وزارتخانه ها و موسسات بزرگ ایران، به اقتباس از این شرکت و سالها پس از تاسیس دفتر روابط عمومی در شرکت ملی نفت ایران اقدام به تاسیس دفاتر روابط عمومی کرده اند.
در سال 1345 مطالعاتی برای ایجاد دانشکده ای مرتبط با روابط عمومی آغاز شد که این مطالعات منجر به تأسیس «مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی» در سال 1346 گردید. این مؤسسه، تعدادی دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) روابط عمومی برگزید.نام «مؤسسه عالی مطبوعات و روابط عمومی» در تاریخ 19/9/1347 به «مؤسسه عالی علوم ارتباط اجتماعی» و در تاریخ 25/3/1350 به دانشگاه علوم ارتباطات اجتماعی تغییر یافت. در حال حاضر روابط عمومی بعضاً بصورت یک رشته در برخی مؤسسه های علمی و کاربردی و نیز به عنوان چند واحد درسی در برخی از رشته های علوم اجتماعی، ارتباطات اجتماعی، روزنامه نگاری و … در مراکز آموزش عالی (اعم از دولتی و خصوصی) تدریس می شود و دانشکده ای اختصاصی به این نام در ایران وجود ندارد.
فهرست مطالب
مقدمه: 2
اهداف 3
تاریخچه روابط عمومی ایران 5
بخش اول:کلیات روابط عمومی 7
تعریف 8
ویژگی های روابط عمومی 13
ارکان روابط عمومی 14
عناصر روابط عمومی 15
تاریخچه روابط عمومی 17
مدیریت روابط عمومی 19
فعالیت عمده روابط عمومی 20
قدرت تحلیل وتفسیر 22
برنامه ریزی 26
سازماندهی 30
ارزیابی 32
گزینش نیرو 32
بخش دوم:سازمان وروابط عمومی 37
سازمان روابط عمومی 38
نقش روابط عمومی در سازمان 44
نتیجه گیری : 46
بخش سوم:الگوهای روابط عمومی 49
الگوی دوسویه ناهمسنگ: 76
الگوی دو سویه همسنگ: 78
نقش های روابط عمومی در الگوی مختلف 90
سوالات بخش 3 (الگوهای روابط عمومی) 93
بخش چهارم:برنامه ریزی در روابط عمومی 94
برنامه ریزی در روابط عمومی 95
اجزای برنامه 97
شرایط توفیق برنامه 101
بخش پنجم:ارتباط با رسانه ها 104
نقش روابط عمومی در بهینه سازی تصمیم گیریهای سازمانی 105
بخش ششم:روابط عمومی کارکردهای کلان و وظایف 128
شرح وظایف وتشکیلات روابط عمومی 129
الف )ارتباطات 129
ب)امور فرهنگی ونمایشگاهها 131
توزیع وظایف در زیر ساختها 135
منابع: 147
قیمت فایل فقط 57,000 تومان برچسب ها :